افزایش فضاهای کتابخانه‌ای از مولفه‌های نشاط مردمی است


افزایش فضاهای کتابخانه‌ای از مولفه‌های نشاط مردمی است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به لزوم احداث کتابخانه در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: افزایش فضاهای کتابخانه‌ای یکی از مولفه‌های نشاط مردمی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان امروز، ۲۰ شهریور ماه، در دیدار با حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: با توجه به سابقه و نگاه فرهنگی شما در دوران تصدی فرمانداری شهرستان مشهد، امید است که حمایت‌های بی‌شائبه شما که نقش موثری در روند رو به پیشرفت کتابخانه‌ها داشته است، همچنان تداوم یابد.

وی ادامه داد: شما تنها فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور بوده‌اید که در زمان تصدی خود توجه ویژه‌ای به امر برگزاری جلسات انجمن به صورت مستمر داشته‌اید که این امر باعث رقم خوردن اتفاقات موثر و مفیدی همچون توسعه فضاها و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، همراهی و همیاری در احداث کتابخانه و در رأس آن‌ها تشکیل مجمع خیرین توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی استان شده است. امروز و در این جایگاه نیز شما به عنوان پشتوانه‌ای قوی برای مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان هستید.

واگذاری قرائت‌خانه‌های شهرداری مشهد به کتابخانه‌ها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به واگذاری قرائت‌خانه‌های شهرداری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: تاکنون مراحل واگذاری هفت باب قرائت‌خانه به این اداره کل انجام شده است که در آینده‌ای نزدیک به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و در جهت افزایش فضاهای کتابخانه‌ای می‌توان با واگذاری فرهنگسراها ضمن پویایی بیش‌تر آن‌ها امکان ارائه خدمات کتابخانه‌ای به جامعه را نیز افزایش دهیم.

سبزیان یکی از دغدغه‌های امروز را احداث کتابخانه در مناطق حاشیه‌ای عنوان کرد و گفت: توسعه این فضاها نیاز به حمایت مسئولان و مقامات شهرستان دارد. اگرچه که تا به امروز با استفاده از ظرفیت خیرین بخشی از این دغدغه‌ها را با مشارکت احداث، واگذاری زمین و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی سیار بر طرف کرده‌ایم.

وی افزایش فضاهای کتابخانه‌ای را یکی از مولفه‌های نشاط مردمی دانست و افزود: از طریق ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌توانیم علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث مدیریت فکر و ترویج فرهنگ شهروندی در جامعه نیز شویم. امروزه در سراسر جهان کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌هایی برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی و دانشی مرتبط با نیاز مردم در حال فعالیت هستند.

نقش موثر سمن‌ها در توسعه کتابخانه‌ها

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این دیدار، گفت: در مقام یک مسئول باید در راستای اهداف و دغدغه‌های مقام معظم رهبری که همان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است قدم برداریم.

‌وی نقش کتابخانه‌ها را در پیشرفت جامعه مهم دانست و افزود: برای پیشرفت فضاهای کتابخانه‌ای نیاز به همراهی و همیاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد و البته در کنار این تعاملات باید پیگیری موثر نیز انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد وجود سمن‌ها را در توسعه کتابخانه‌ها موثر خواند و تصریح کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت سمن‌ها مجامع خیرین در راستای احداث کتابخانه و یا برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با محوریت کتاب را راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: حضور افرادی از جنس مردم در قالب محافل ادبی، نشست‌های کتابخوانی و... می‌تواند تأثیر بیش‌تری برای ترغیب مشارکت‌های مردمی در امر توسعه فضاها و خدمات کتابخانه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست رد انگلیس به سینه نتانیاهو درباره سپاه پاسداران