سرمایه‌گذاری هنگفت دایملر بر روی خودروهای برقی


سرمایه‌گذاری هنگفت دایملر بر روی خودروهای برقی

ایتنا - دایملر تا سال 2030 بیش از 47 میلیارد دلار در خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

دایملر هفته گذشته ضمن بیان راهبرد خود برای آینده خودروهای برقی گفت: «مرسدس بنز در پایان دهه آماده خواهد بود تمام‌برقی شود».

به گزارش ایتنا و به نقل از Auto News، اولا کالنیوس (مدیرعامل این شرکت) اظهار داشت: «ما نباید راجع به این بحث کنیم که آخرین موتور احتراق را کی قرار است بسازیم؛ زیرا سؤال اصلی نیست؛ بلکه پرسش اصلی این است که چقدر سریع می‌توانیم خودمان را حالت صددرصد برقی نزدیک کنیم و این همان چیزی است که روی آن تمرکز خواهیم کرد».

گفته می‌شود محصولات برقی دایملر، خودروهای سواری متوسط ​​تا بزرگ را تحت پوشش قرار خواهد داد و یک سامانه مدولار مقیاس‌پذیر ایجاد خواهد کرد که «ستون فقرات برقی» برای نمونه کارهای آتی خواهد بود.

همچنین دایملر با شرکای خود هشت کارخانه تولید باتری خواهد ساخت؛ چهار شریک در اروپا و یک شریک در ایالات متحده. البته با توجه به افزایش تولید خودروهای برقی، به ظرفیت باتری بیش از ۲۰۰ گیگاوات‌ساعت نیاز خواهد بود.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که اکنون مرسدس در حال مذاکره با شرکای خود برای ساخت باتری‌های حالت جامد با چگالی انرژی بالا است.

این خودروساز به عنوان بخشی از راهبرد برقی‌سازی، یک کارخانه بازیافت باتری در کوپنهایم آلمان ایجاد خواهد کرد که کار خود را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد نمود.
سرمایه‌گذاری هنگفت دایملر بر روی خودروهای برقی

دایملر همچنین برای کمک به تولید موتورهای الکتریکی با عملکرد بالا، شرکت بریتانیایی YASA را خریداری خواهد کرد.

گفتنی است اعلامیه دایملر درست یک هفته پس از پیشنهاد ممنوعیت مؤثر فروش خودروهای بنزینی و دیزلی اتحادیه اروپا از سال ۲۰۳۵ منتشر می‌شود. هدف از این ممنوعیت، تسریع تولید خودروهای برقی بدون آلاینده صفر به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات گسترده برای مقابله با گرمایش زمین است.

شایان ذکر است که در ماه گذشته میلادی، استلانتیس نیز اعلام کرد که این شرکت تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ میلیارد یورو برای برقی‌سازی محصولات خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس