خودرویی که با فشار هوا کار می‌ کند


خودرویی که با فشار هوا کار می‌ کند

جوان مصری برای کاهش آلودگی هوا خودرویی را تولید کرده که به جای سوخت‌ های فسیلی از فشار هوا برای حرکت استفاده می‌ کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از arabic.rt، مصطفی الصوایفی ۲۴ ساله از روستای کفر الخضرا در مرکز البغور کشور مصر، خودرویی را اختراع کرده که به جای سوخت با فشار هوا به حرکت در می‌آید و به عنوان اختراع ثبت شده است. ایده استفاده از نیروی هوا به جای سوخت در این خودرو به دلیل حفظ محیط زیست است، البته اجرایی شدن آن بستگی به پیشرانه و سایر امکانات دارد. جوان مصری تاکید کرد که چندین بار این فکر را آزمایش کرده تا اینکه ایده او در مورد تولید خودرویی که با نیروی هوا به جای سوخت کار کند، به نتیجه رسیده است.

خودرویی که با فشار هوا کار می‌ کند

مصطفی الصوایفی گفت: " این ایده بر موتور فشار هوا متکی است، زیرا بسیاری از آزمایشات بر روی ماشین‌های دیگر بوده و آخرین آزمایش بر روی خودروی تولید شده او بوده است. پدرم بهترین پشتیبان من در این راه بود، زیرا او با وجود ناراحتی‌های فراوان ابراز شده از سوی نزدیکان به محض مشاهده ماشین، حمایت‌های مادی و معنوی زیادی برای رسیدن به موفقیت انجام داد. "

ساختار خودروی تولید شده چگونه است؟

این خودرو سازگار با محیط زیست خواهد بود، زیرا فقط یک ساختار فلزی، کمپرسور و لاستیک است. الصوایفی امیدوار است که ایده او به معرض نمایش گذاشته شود و این ماشین که با فشار هوا کار می‌کند به تولید انبوه برسد و به خارج از کشور نیز صادر شود. او از وزارت تولیدات نظامی مصر درخواست کمک کرده تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کند، زیرا این خودرو بدون سوخت بنزینی و هرگونه مواد قابل احتراق سازگار با محیط زیست است و باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

خودرویی که با فشار هوا کار می‌ کند

بیشتر بخوانید

بنتلی با خودروی Continental GT Hybrid به سمت برقی شدن می‌رود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی