11 سپتامبر ، نقطه عطف همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان در «ایندیاناپلیس»


11 سپتامبر ، نقطه عطف همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان در «ایندیاناپلیس»

همبستگی گروهی از مسیحیان با مسلمانان ایندیاناپلیس پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر موجب شد پیوند عمیقی میان آنها به وجود بیاید که تا امروز ادامه دارد و موجب تحکیم روابط میان ادیانی در این منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « catholicsentinel»،در روزهای پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 ، بسیاری از مسلمانان آمریکایی با واکنش خشمگین و گاه خشونت آمیز آمریکایی ها مواجه شدند اما مسلمانان در «ایندیاناپلیس» در آن روزها تنها نبودند و همبستگی مسیحیان را همراه خود داشتند.

مرکز اسلامی «نورالله» در ایندیاناپلیس در روزهای پس از 11 سپتامبر هدف تهدیدهای متعدد بمب گذاری قرار گرفت و هنگامی که مسلمانان در روز جمعه پس از حملات برای نماز جمع شدند ، می دانستند که می توانند قربانی حمله شوند.

اما مسلمانان در آن روز تنها نبودند و برخی از دوستان کاتولیک آنها که عضو «فوکولیر» ،یک جنبش کلیسایی بین المللی، بودند، وحدت خود را با مسلمانان به نمایش گذاشتند.

«دیوید شهید» ، از اعضای مرکز اسلامی «نورالله» که از سال 1996 به عنوان قاضی منطقه ماریون نیز فعالیت می کند ، می گوید: این یک تجربه بسیار احساسی بود؛ آنها نشان دادند که با ما ارتباط دارند. آنها نشان دادند که ما دوست و همسایه هستیم؛آنها جان خود را در چنین شرایطی به خطر انداختند تا در کنار ما باشند.

«جان موندل» از اعضای کلیسای سنت پیوس در این باره می گوید: این تجربه یکی از مقدس ترین لحظات زندگی من بود. هنگامی که ما به صورت گروهی وارد مسجد می شدیم و آنها ما را می دیدند؛ از چهره شان می شد فهمید که متوجه شده اند آنچه ما انجام دادیم بر اساس یک احساس واقعی بود.

وی افزود: این پیوند و صمیمیت هنوز هم میان مسلمانان و مسیحیان در ایندیاناپلیس وجود دارد و موجب شده است آنها بتوانند انسجام و وحدت بسیار خوبی را در این منطقه ایجاد کنند.

اعضای «فوکولیر» و مسجد نورالله تلاش کرده اند تا از حوادث 11 سپتامبر برای تحکیم روابط میان ادیانی خود استفاده کنند و در ماهها و سالهای پس از آن روز از آنها دعوت شده است تا در گردهمایی های مختلف در مورد تجربیات و روابط میان ادیانی خود صحبت کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان