مراقب پرتگاه‌های جسمی و روحی در زمان بارداری باشید


مراقب پرتگاه‌های جسمی و روحی در زمان بارداری باشید

یک کارشناس ارشد مامایی در بیرجند گفت: فرد باردار ممکن است در دوران بارداری با مشکلات و مسائل روحی روانی یا جسمی مواجه شود که با کمی توجه می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

سمیه یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشکلات روحی و روانی از قبیل احساس اضطراب، نگرانی‌های دوران بارداری مانند ترس از بارداری سالم، افسردگی قبل و بعد بارداری، ممکن است در مادر به وجود آید.

وی ادامه داد: ممکن است فردی که افسردگی قبل از زایمان را تجربه می‌کند بعد از زایمان میزان افسردگی در وی شدت یابد که منجر به اختلالات تغذیه‌ای، مشکلات گوارشی، استفراغ یا وزن گیری زیاد یا کم می‌شود.

یوسفی با اشاره به مشکلات جسمی در دوران بارداری، افزود: دیابت یا مسمومیت بارداری، اختلالات فشار خونی، دردهای عضلانی و موضوعاتی از این قبیل می‌تواند جسم فرد باردار را درگیر سازد که البته با توصیه‌ها قابل کنترل و پیشگیری است.

وی با تاکید بر ورزش کردن در دوران بارداری، تصریح کرد: ورزش در زمان بارداری توصیه می‌شود، مگر اینکه فرد باردار ممنوعیت‌هایی داشته باشد که پزشک برای او استراحت نسبی تجویز کند.

این کارشناس ارشد مامایی با بیان اینکه ورزش‌هایی همچون شنا و پیاده روی برای مادران باردار مفید است، افزود: ورزش‌های خاص دوران بارداری حرکات ورزشی مهندسی شده‌ای است که توسط مربی در مرکز مامایی به فرد بیمار ارجا می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه مشورت با ماما در طول دوران بارداری بسیار موثر خواهد بود، تصریح کرد: در همه گیری کرونا به خاطر حفظ پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های آمادگی زایمان برای مادران باردار به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما سعی می‌شود خدمات مامایی دچار مشکل نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان