طرز تهیه کباب شیشلیک در فر یا مایکروویو


طرز تهیه کباب شیشلیک در فر یا مایکروویو

پارسینه: در مطلب زیر طرز تهیه کباب شیشلیک در فر یا مایکروویو را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

طرز تهیه کباب شیشلیک در فر یا مایکروویو

مواد لازم

دنده گوسفند: ۷۰۰ گرم

خردل: ۱ قاشق چای خوری

شکر قهوه ای: ۱ قاشق سوپ خوری

پایریکا: ۱/۲ قاشق چای خوری

سرکه سیب: ۱ قاشق چای خوری

سیر: ۲ حبه

نمک: به میزان لازم

فلفل سیاه: به میزان دلخواه

سس تند: به میزان دلخواه

طرز تهیه شیشلیک

در همین ابتدای طرز تهیه کباب شیشلیک، پوست دنده ها را، یعنی بخش هایی که اضافه است، جدا کنید. دنده ها را می توانید بشویید، در غیر این صورت آن ها را فقط با دستمال خشک کنید.

در یک ظرف سس خردل، شکر قهوه ای، پاپریکا، نمک، سیر (رنده و له شده) فلفل سیاه، نمک، سرکه سیب و سس تند را کاملا با هم مخلوط کنید. در سینی فر فویل قرار دهید. دنده ها را در سینی و روی فویل به ترتیب بچینید و آن ها را کاملا به سس آغشته کنید.

فویل را بپیچید و سینی را در فر قرار دهید. دنده های آغشته شده به سس را به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید. ۳۰ دقیقه قبل از بیرون آوردن سینی از یخچال، فر را روشن و روی دمای ۱۶۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. سینی را با همان دنده هایی که فویل پیچیده شده اند، به مدت ۲ ساعت در فر بگذارید. اجازه دهید دنده ها با سس و آبی که از گوشت خارج می شود، کاملا بپزند.

بعد از ۲ ساعت، سینی را از فر بیرون بیاورید. فویل را باز کنید و دوباره به داخل فر برگردانید. درجه فر را کم و زیاد نکنید. بگذارید دنده ها به مدت ۳۰ دقیقه در فر بمانند. بعد از نیم ساعت، سینی را بیرون بیاورید و بگذارید از دما بیفتد. سپس با چاقو دنده ها را برش بزنید و سرو کنید. اگر می خواهید از مایکروویو برای درست کردن کباب شیشلیک استفاده کنید از تنظیمات پخت کباب در برند مایکروویو خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کباب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق