کمیسر سازمان ملل: تهدیدهای زیست محیطی، بزرگترین چالش بشری است


کمیسر سازمان ملل: تهدیدهای زیست محیطی، بزرگترین چالش بشری است

تهران – ایرنا – کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که سه بحران تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و خسران طبیعت، بزرگترین تهدید واحد علیه حقوق بشر در سطح جهانی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در آغاز به کار شورای حقوق بشر گفت: همانطور که این تهدیدهای زیست محیطی تشدید می شوند، بزرگترین چالش واحد به حقوق بشر در عصر ما ایجاد می شود.

وی با اشاره به وقایع مرگبار و خطرناک آب و هوایی اخیر همچون سیل در آلمان و آتش سوزی در کالیفرنیا افزود: باید موانع را بلندتر قرار دهیم، در واقع آینده مشترک ما به آن بستگی دارد.

در همین حال، صندوق بین المللی پول از کشورهای جهان خواست برای کاهش اثرات سو تغییرات اقلیمی، قیمت جهانی کربن را افزایش دهند.

«کریستالینا جورجیوا» مدیرعامل صندوق بین المللی پول در نوشتاری تاکید کرد که سیاست های عرضه سبز می تواند به افزایش ۲ درصدی تولید ناخالص داخلی جهانی در این دهه منجر شود و میلیون ها شغل ایجاد کند.

در این میان، «مارک کارنی» رئیس سابق بانک انگلستان گفت که دولت ها باید دست به دست هم دهند و افشاگری های مالی مرتبط با محیط زیست را اجباری و حمایت کنند.

این مقام انگلیسی یادآور شد که کارهای بسیاری برای کاهش خطرات اقلیمی باید انجام شود.

هفته گذشته، مطالعه ای منتشر شده نشان داد که تغییرات بی وقفه آب و هوایی باعث خشکسالی تابستان در نقاط گرم اروپا تا پایان قرن می شود و مشکل از دست دادن منابع طبیعی را برجسته می کند.

در این گزارش از فرانسه، آلپ، مدیترانه و شبه جزیره ایبری به عنوان مناطقی با نگرانی خاص نام برده شده که ممکن است بیش از افزایش ۵۰ درصد در فراوانی خشکسالی شدید تابستانی را رقم زنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا