جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هشترود به ریاست معاون فرماندار هشترود برگزار شد.


جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هشترود به ریاست معاون فرماندار هشترود برگزار شد.

اکبر انبارته خواستار تشکیل جلسه انجمن کتابخانه های عمومی به جهت اهمیت این موضوع شد.

به گزارش رکنا انبارته گفت : کتاب .کتابخوانی در اسلام و قران ودر تمام جوامع اهمیت دارد بنابراین اهمیت مطالعه را می‌توان در شناخت که لازمه شروع هر کاری است این هدف عمدتا از طریق مطالعه تحقق می‌یابد، یافت. همچنین دانستن راز خلقت خویش و جهان هستی است و مطالعه، فراهم کننده اشتغال و زندگی مناسب‌تر است و در جهان دانش فردی تواناتر است که دانش بیشتری را در اختیار داشته باشد. دست یافتن به تعلیم و تربیت بهتر، از طریق مطالعات فراگیر حاصل می‌شود و آموزش و پرورش جدید نیز محصول مطالعه اندیشمندان تعلیم و تربیت است.

معاون فرماندار هشترود گرانی کتاب را یکی دیگر از دلایل کاهش اقبال به مطالعه می داند و می افزاید: قیمت تقریبا بالای کتاب‌های خوب در کاهش میزان مطالعه موثر است و البته در سال‌های قبل که قیمت کتاب چندان بالا نبود باز هم اقبال به مطالعه کم بود و افزایش نسبی قیمت کتاب به عنوان دلیل اصلی نمی‌تواند در نظر گرفته شود.

معاونت فرمانداری هشترود در ادامه به اهمیت کتابخوانی در جامعه پرداخت وگفت:از مهم ترین دلایل کاهش سطح مطالعه می توان به این موارد اشاره کرد: عدم آگاهی از اهمیت مطالعه در پیشرفت روحی و اجتماعی افراد، ضعف فرهنگ اطلاع‌رسانی و عدم توجه به کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی، ‌نارسایی‌های سیستم آموزش در مهم جلوه‌دادن کتاب‌های درسی و جلوگیری از مطالعه متون غیر درسی و آزاد، عدم حمایت از فرهنگیان و نویسندگان، انتشار کتاب‌های غریبه در حقیقت شمار زیادی از نویسندگان ما برای مخاطب عام کتاب نمی‌نویسند و عمده توجه‌شان این است که کتاب‌شان مورد توجه اهل فضل و اهل قلم واقع شود. این در حالی است که کمتر نویسنده‌ای به این نکته توجه می‌کند که بدنه‌ جامعه چگونه‌اند، چقدر سواد دارند و به چه مطالبی علاقه‌مند هستند؟

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و رسالت های مهم و تاثیرگذار متولیان فرهنگی شهرستان ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و تسهیل امر مطالعه برای علاقمندان است بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد.

معاونت سیاسی فرماندار هشترود با اشاره به اهمیت مطالعه در دین مبین اسلام گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما همواره الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته است و مصداق بارز آن معجزه پیامبر گرامی اسلام، قرآن کریم است.

ادارات متولی باید نیم درصد کمک به کتابخانه ها را در اولویت کار خود قرار دهند .

انبارته از تمامی اداراتی که قرار است به کتابخانه ها کمک کنند خواست در این امر کوتاهی نکنند ودر اسرع وقت این مبلغ را به حساب کتابخانه ها واریز نمایند.

ایرانیان از دوران باستان به کتاب واهمیت کتابخوانی توجه خاصی داشتند.

اکبر انبارته در ادامه صحبت های خود به اهمیت کتاب در دوران باستان نیز پرداخت وگفت:تاریخ پربار ایران باستان از جمله ی با اهمیت ترین دوران تاریخ بشر به شمار میرود . دورانی که مبین توانمندی ایرانیان در تفکروساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه بشری است . اختراع خط در دوران باستان موجب شد که آثار مکتوب پدید آید . لیکن این آثار نیازمندنگهداری بود . لذا از همان آغاز ،یعنی پیدایش تمدنهای بشری در نواحی مختلف چون بین النهرین سومریان،بابلیان ، آشوریان ومصر،یونان و ایران باستان کتابخانه ها نقش مهمی در انتقال دانش و پایداری جوامع داشته اند

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت رونق کتابخوانی مراجع دیگر را نیز یاری کند .

اکبر انبارته از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی هشترود خواست با تولید محتوا وچاپ کتاب های با ارزش علاقمندان را تشویق به مطالعه نماید. وکتابهایی تولید شود که به درد مردم جامعه بخورد وهمه مردم در هررشته ای که علاقه دارند بتوانند کتابهایی با مضمون ومحتوای تازه پیدا کرده وبخوانند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری