روزنامه اندونزیایی: رسانه های وهابی علیه شیعیان ادعاهای دروغینی را تبلیغ می کنند


روزنامه اندونزیایی: رسانه های وهابی علیه شیعیان ادعاهای دروغینی را تبلیغ می کنند

یک روزنامه اندونزیایی اعلام کرد: رسانه های وهابی علیه شیعیان ادعاهای دروغینی را تبلیغ می کنند، اولین مذهب اسلامی که وارد اندونزی شد، مذهب شیعه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه نیمه رسمی اندونزیایی «gesuri» در مقاله خود ادعاهای دروغینی که رسانه های وهابی علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) درباره برخورد و عبادت تبلیغ می کنند، رد کرد.

این روزنامه در مقاله خود نوشت: پس از سلسله گفتگوها با دانشگاه بین المللی المصطفی،، بی اعتبار بودن ادعاهای وهابیت درباره تفاوت قرآن کریم در اعتقاد پیروان اهل بیت(ع) با مذاهب دیگر مشخص شد.

ایلوانور پرستیوی، در مقاله خود تاکید کرد: هنگامی که کارکنان این روزنامه نمازجمعه را در مسجد جامع قم ادا کرد، این مسئله فلسفی رسیدم که مکان امام جماعت از زمین نزدیک به 20 سانت پایین تر بود، این مسئله به عنوان یک نماد است که باید رهبر به عنوان یک خدمتگزار برای ملت متواضع باشد و نه به عنوان یک شخصیت برتر که باید به تخت برسد.

در این مقاله آمده است: سنت های عبادی در اندونزی پس از ورود اسلام به این کشور کاملا یکسان است. مهم ترین مسئله در این زمینه یادآوری واقعه دردناک عاشورا در دهم محرم هرسال است. پیروان همه مذاهب به خصوص منطقه سوماترای غربی در این مراسم که به محلی تابوت نامیده می شود، شرکت می کنند. در این مراسم به طور نمادین پیکر امام حسین(ع) تشیع می شود و به قبرستان محلی که به «ضریح کربلا» معروف برده می شود.

در پایان این مقاله به نقل از «سوتان تقدیر» نویسنده، ادیب و مورخ مشهور اندونزیایی آمده است که شاید اولین مذهب اسلامی که وارد اندونزی شد، مذهب شیعه بود، حتی قبل از رسیدن مدارس دینی دیگر به مدت طولانی.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون