اولین مرکز اجتماع درمان مدار معتادان استان قزوین در بویین زهرا فعال شد


اولین مرکز اجتماع درمان مدار معتادان استان قزوین در بویین زهرا فعال شد

قزوین – ایرنا – فرماندار بویین زهرا گفت: اولین مرکز اقامتی اجتماع درمان مدار (تی. سی) افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر در سطح استان در شهر سگزآباد از توابع شهرستان بویین زهرا راه اندازی شد.

مصطفی آقاعلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز اجتماع درمان مدار اقامتی بلند مدت و غیراقامتی به منظور درمان، کاهش عوارض اعتیاد و بازتوانی معتادین به فعالیت می پردازند.

این مسوول خاطرنشان کرد: امروزه معضل اعتیاد یک آسیب گسترده و دامنه دار است و مقابله با آن به عزم همگانی و مسوولیت پذیری همه آحاد جامعه و دستگاه های اجرایی نیاز جدی دارد.

وی اضافه کرد: صدمات اعتیاد بر پیکر جامعه جبران ناپذیر است و باید با برنامه ریزی و مداخلات پیشگیرانه از جمله ارتقای سطح دانش و ارایه آموزش مهارت های زندگی به جوانان و جامعه هدف برای مقابله با آن اقدام کرد.

فرماندار بویین زهرا با اشاره به نقش مراکز درمان معتادان مواد مخدر در بازگشت آنها به زندگی و کاهش آسیب ها، گفت: حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و حرفه آموزی آنها نقش موثری در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارد و باید تمامی ظرفیت ها را در این زمینه به کار گرفت.

آقاعلی اضافه کرد: ارایه آموزش مهارت های فردی و ایجاد زمینه های اشتغال و بهبودی کامل از جمله حلقه های زنجیره درمان معتادان است که نقش موثری در سلامت روانی و عاطفی خانواده های بهبودیافتگان ایفا می کند.

فرماندار بویین زهرا گفت: در این راستا یک مرکز اقامتی اجتماع درمان مدار در سطح شهرستان با همکاری بخش خصوصی افتتاح شد تا معتادان پس از تکمیل طول دوره درمان به جهت ایجاد اشتغال برای خود با مشکلی مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه دستگاه های متولی در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی از بهبودیافتگان و اجرای اهداف و برنامه های ترسیم شده در این زمینه وارد عمل شوند تا گام های بلندی برای مقابله با معضل اعتیاد و بلای خانمان سوز مواد مخدر برداشته شود.

شهرستان بویین زهرا به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا