اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند


اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند

گجت نیوز امروز شاهد رونمایی از گوشی‌های سری Infinix Zero X هستیم. اینفینیکس زیرو ایکس، زیرو ایکس پرو و زیرو ایکس نئو به دوربین پریسکوپ و تراشه هلیو G95 مجهز شده‌اند. اینفینیکس معمولا به عنوان برند تولید کننده گوشی‌های اقتصادی و میان رده شناخته می‌شود؛ اما این شرکت قصد دارد با عرضه سری زیرو ایکس که اولین... نوشته اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و...

امروز شاهد رونمایی از گوشی‌های سری Infinix Zero X هستیم. اینفینیکس زیرو ایکس، زیرو ایکس پرو و زیرو ایکس نئو به دوربین پریسکوپ و تراشه هلیو G95 مجهز شده‌اند.

اینفینیکس معمولا به عنوان برند تولید کننده گوشی‌های اقتصادی و میان رده شناخته می‌شود؛ اما این شرکت قصد دارد با عرضه سری زیرو ایکس که اولین گوشی‌های این شرکت با دوربین پریسکوپ هستند، این تصویر را تغییر دهد.

مشخصات و ویژگی‌های اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو، ایکس نئو

دوربین‌های پریسکوپ معمولا در گوشی‌های بالا رده هر سری استفاده می‌شوند؛ اما اینفینیکس انقدر به تصویر برداری از ماه علاقه داشت که تصمیم گرفت هر سه مدل سری زیرو ایکس را به دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی ۵ برابری اپتیکال و زوم ۶۰ برابری دیجیتال مجهز کند.

اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند

این شرکت همچنین الگوریتم خاصی را به نام موتور گالیله توسعه داده است تا کنترل دوربین در هنگام تصویر برداری از ماه و پردازش داده به منظور رسیدن به یک خروجی واضح را به عهده گیرد.

البته این سه گوشی از دوربین‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اینیفیکس زیرو ایکس پرو که قوی‌ترین عضو این سری است به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. نسخه استاندارد زیرو ایکس دارای یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال است و مدل Zero X Neo نیز از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی (بدون OIS) بهره می‌برد.

اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند

هر سه گوشی از ماژول‌ پریسکوپ با حسگر ۸ مگاپیکسلی و دوربین‌ فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (۱۲۰ درجه) استفاده می‌کنند که البته می‌تواند نقش دوربین ماکرو را نیز ایفا کند. در جلوی نمایشگر نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با فلاش LED دوگانه قرار گرفته است.

اینفینیکس از پردازنده مدیاتک هلیو G95 در گوشی‌های سری زیرو ایکس بهره گرفته است. این تراشه ۱۲ نانومتری دو هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی مالی G76 MC4 (فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز) را در دل خود جای داده است. هلیو G95 از حداکثر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و رزولوشن +۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند؛ اما این میزان برای مدل پرو یا حتی استاندارد زیرو ایکس کافی نیست.

اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند

اینفینیکس زیرو ایکس و زیرو ایکس پرو هر دو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند؛ اما چنین چیزی چطور ممکن است؟ هلیو جی ۹۵ با چیپست Intelligent Display مدیاتک همراه شده است تا امکان استفاده از رفرش ریت بالاتر را ممکن کند.

زیرو ایکس نئو به سراغ یک نمایشگر ۶.۷۸ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۱۸۰ هرتز رفته است. اینفینیکس در این مدل از باتری بزرگتری در مقایسه با دو گوشی دیگر بهره گرفته است. نئو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژ ۱۸ وات است. این شارژر همچنین توانسته تاییدیه TUV Rheinland را به دست آورد.

اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند

زیرو X و زیرو X Pro در این زمینه عملکرد بهتری دارند. هر دو مدل به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده‌اند و از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند در مدت ۱۵ دقیقه ۴۰ درصد از ظرفیت باتری را پر کند (تاییدیه TUV در این شارژر نیز دیده می‌شود).

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا Infinix از فناوری شارژ سریع ۱۶۰ وات خود در این گوشی‌ها استفاده نکرده است. در جواب باید گفت که این شرکت همچنان می‌خواهد قیمت نهایی محصول معقول باشد و به همین خاطر بیشتر روی دوربین و نمایشگر تاکید کرده است. البته شارژ ۴۵ وات نیز به هیچ وجه کند نیست.

در بخش نرم افزاری نیز XOS 7.6 که بر پایه اندروید ۱۱ است، دیده می‌شود. مدل پرو Zero X به ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 مجهز شده است؛ اما دو مدل دیگر تنها دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هستند. هر سه گوشی با ۸ گیگ رم همراه شده‌اند.

قیمت و زمان عرضه

اینفینیکس زیرو ایکس، ایکس پرو و ایکس نئو با دوربین پریسکوپ معرفی شدند

سری اینفینیکس زیرو ایکس در بازار‌های موفق این شرکت یعنی نیجریه، تایلند، اندونزی، مصر و دیگر مناطق عرضه خواهد شد. هرچند در حال حاضر Infinix هیچ برنامه‌ای برای عرضه آنها در آمریکا و اروپای غربی ندارد. قیمت این گوشی‌ها نیز در کشور‌های مختلف جداگانه اعلام خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود که خدود ۳۰۰ دلار باشند.

مدل پرو در رنگ‌های مشکی سحابی، نقره‌ای ستاره‌ای و قهوه‌ای توسکانی عرضه خواهد شد. مدل استاندارد اینفینیکس زیرو ایکس در دو رنگ مشکی و نقره ای وارد بازار می‌شود و مدل نئو نیز در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هدست بی سیم اینفینیکس

اینفینیکس علاوه بر این گوشی‌ها از دو هدست بی سیم نیز با نام‌های اینفینیکس XE20 و XE25 رونمایی کرد. XE20 دارای حالت تاخیر زمانی کم است که این میزان را به ۶۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. این هدست‌ همچنین به درایور‌های ۱۰ میلی‌متری با دیافراگم کامپوزیت مجهز شده‌اند.

مدل XE25 از دیافراگم گرافینی بهره می‌برد و می‌تواند تا ۱۰۰ ساعت موسیقی پخش کند که حقیقتا تحسین برانگیز است. همچنین یک LCD نیز روی کیس شارژ آن قرار گرفته تا وضعیت باتری را نشان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !