آلمان در تعداد نودهای شبکه بیت کوین از آمریکا پیشی گرفت


این مساله نشان می‌دهد که سطح نفوذ جهانی آمریکا در این وادی در حال کاهش است؛ اروپا در حال پیشروی در عرصه ارزهای دیجیتال و برقراری نودهای بیت کوین است، چرا که نظارتی به گستردگی آن چه در ایالات متحده وجود دارد هنوز در اروپا نیست.

در پی جان گرفتن مجدد شبکه بیت کوین، آلمان با پیشتازی در استقرار تعداد نودهای بیت کوین، آمریکا را مغلوب کرده و در صدر جهان قرار گرفته است.

به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از ارزدیجیتال، بر اساس داده‌های تحلیلی (Bitnodes)، نودهای شبکه بیت کوین (Bitcoin)‌ در آلمان برای اولین بار بیشتر از تعداد آن در ایالات متحده شده‌ است. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نود در سراسر دنیا در شبکه بیت کوین فعال هستند؛ این تعداد گره‌هایی در شبکه بیت کوین است که اجازه اتصال ورودی را به سایر نودها داده‌‌اند که از این تعداد در زمان نگارش این مقاله، ۱۸۲۴ تا در آلمان و ۱۸۰۷ نود نیز در ایالات متحده هستند. فرانسه از این رقابت دورتر است و تنها کمتر از یک سوم تعداد نودهای آلمان در این کشور (۵۴۳ تا)‌ فعال هستند. در پی محدود شدن فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال و ممنوعیت ماینینگ در چین، سهم چین از هش ریت شبکه بیت کوین به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و در ادامه این روند، این کشور اکنون فقط ۱۵۳ نود در شبکه بیت کوین دارد.

آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به تعداد نودهای شبکه بیت کوین در ایالات متحده نزدیک شده بود؛ با اینکه در آن زمان در آمریکا ۲۴۰۰ گره اجرا می‌شد و در آلمان ۱۹۰۰ نود فعالیت می‌کردند، با توجه به جمعیت این کشور که چهار مرتبه از جمعیت ایالات متحده کمتر و اقتصادشان نیز پنج مرتبه کوچکتر است، تلاش آلمانی‌ها برای پیشی گرفتن از آمریکا در این زمینه قابل توجه بود.

به نظر می رسد اکنون مغلوب کردن ایالات متحده توسط آلمان در تعداد نودهای شبکه بیت کوین تا حدی به این دلیل است که حدود ۷۰۰ واحد از نودهای آمریکایی در دسترس عموم در این مدت کم شده، در حالی که نودهای آلمانی به قوه خود باقی ماندند. البته مشخص نیست که هر نود در چه موردی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌ و ممکن است متعلق به بچه‌‌ای در زیرزمین خانه‌ای باشد یا یک نهاد جهانی مانند صرافی کوین بیس (Coinbase)آن را مدیریت کند.

چرا تعداد نودهای شبکه بیت کوین مستقر در آلمان بیشتر از آمریکاست؟

آن چه کمی روشن به نظر می‌رسد این است که آلمان یک نیروگاه قدرتمند اما کمتر مورد توجه قرار گرفته در زمینه کدینگ محسوب می‌شود و تعداد قابل ملاحظه‌ای از برنامه نویسان آمریکایی به دلیل قوانین سرسختانه حریم خصوصی در آلمان، این کشور را برای استقرار انتخاب کرده‌اند. یکی از چشمگیرترین تمایزات آلمان از سایر کشورها در زمینه حریم خصوصی این است که در نمای خیابانی نقشه کشورها در گوگل مپ (Google street view)، تمام ایالات متحده و اروپا قابل رویت است و فقط آلمان است که اجازه چنین دسترسی را نداده است.

در آلمان یک باشگاه برای هکرهای رایانه‌ای به نام Chaos Computer Club (CCC) وجود دارد که با ۷۷۰۰ عضو، عنوان بزرگترین انجمن هکرهای اروپا را دارد. البته تعداد قابل ملاحظه‌ای از توسعه دهندگان بیت کوین از جمله برخی از توسعه دهندگان اصلی آن نیز در آلمان هستند. چه کسی میداند ممکن است خود ساتوشی ناکاموتو هم در آلمان باشد.

توضیح دیگر برای این امر ممکن است این باشد که همزمان با پیچیده شدن وضعیت ارزهای دیجیتال در سنا، این حوزه با واکنش ناظران در آمریکا نیز مواجه شده است؛ این واکنش‌های منفی با توجه به منافع بانکی تثبیت شده و از اقدامات ناظرانی که می‌خواهند بدون مقررات خاص تدوین شده برای نظارت بر این حوزه، قدرت و کنترل را بدست گیرند، نشات می‌گیرد. در پی این امر، برخی از شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در حال محدود کردن همکاری‌هاشان با ایالات متحده هستند و با رد صلاحیت قضایی در مشارکت، فضای محدود کننده‌تری را برای آمریکایی‌ها رقم می‌زنند. در پاسخ ممکن است آمریکایی‌ها از VPN استفاده و یا نودهای بیت کوین خود را روی مرورگر Tor اجرا کنند تا موقعیت جغرافیایی اپراتور از این طریق پنهان شود.

این مساله نشان می‌دهد که سطح نفوذ جهانی آمریکا در این وادی در حال کاهش است؛ اروپا در حال پیشروی در عرصه ارزهای دیجیتال و برقراری نودهای بیت کوین است، چرا که نظارتی به گستردگی آن چه در ایالات متحده وجود دارد هنوز در اروپا نیست.

بنابراین فضای سیاسی در اروپا بسیار آسان گیرتر و آزادتر است و نودهای آلمانی‌ بدون ترس از دولت، محل استقرارشان را فاش می‌کنند. در ایالات متحده اما طی دو دهه جنگ، قدرت دولت و همچنین مسئولیت عمومی سیاسی از بین رفته و برخی از نهادهای نظارتی به عنوان یک دولت مستقل برای خود عمل می‌کنند.

استعداد نیاز به آزادی دارد و مطمئنا جایی که اکنون آزادترین کشور جهان در این زمینه است، محلی است که بیشتر نودهای بیت کوین در آن اجرا می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت