پاییز خشکی در راه است...


پاییز خشکی در راه است...

مدیر کل هواشناسی البرز گفت: بارش نرمال فصل پاییز در 30 سال گذشته حدود 35 میلیمتر بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال از این حد نرمال کمتر باشد.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارش در فصل پاییز اظهار کرد: طبق پیش بینی بلند مدت پژوهشکده ملی هواشناسی کشور، ۵۰ تا ۶۰ درصد احتمال دارد که پاییز خشکی در پیش داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این اوصاف می‌توان گفت شروع بارش‌های پاییزی در استان البرز با تاخیر همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بارش‌های پاییزی امسال کمتر از نرمال باشد، گفت: امیدواریم با نزدیک شدن به فصل زمستان بارش‌ها به سمت نرمال متمایل شود.

این مسئول با اشاره به میزان بارش نرمال در البرز توضیح داد: بارش نرمال فصل پاییز در ۳۰ سال گذشته حدود ۳۵ میلیمتر بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال از این حد نرمال کمتر باشد.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: البته ممکن است در بازه یک یا دو هفته‌ای در فصل پاییز بارش‌هایی داشته باشیم.

بهاروند احمدی اضافه کرد: هرچند در فصل پاییز نیاز به آب در بخش کشاورزی و شرب خانگی کاهش پیدا می‌کند و به اندازه فصل تابستان معضل آب نداریم اما با توجه به اینکه سال خشکی را گذرانده‌ایم، ذخایر سدهای ما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بارش‌های پاییزی هم به قدری نیست که این ذخایر را پر کند.

وی ادامه داد: بارش پاییزی به دلیل کاهش حجم آب سدها و خشکی خاک اهمیت دارد ولی بر اساس پیش بینی‌ها به نظر می‌رسد بارش‌های پیش رو نتواند این کمبودها برطرف کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا