بزرگترین لنج تجاری سنتی در بندر شهید باهنر پهلو گرفت


بزرگترین لنج تجاری سنتی در بندر شهید باهنر پهلو گرفت

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پهلوگیری بزرگترین لنج تجاری با ظرفیت 2700 تن در بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که یک شناور بزرگ سنتی با این ظرفیت در بندر شهید باهنر پهلو دهی می شود.

حمیدرضا محمدحسینی تختی صبح امروز (۲۳ شهریورماه) تسهیل و تداوم صادارت کالای غیر نفتی و نیز بهره گیری از تمامی ظرفیت های لجستیکی بنادر مرکزو شرق استان را راهبرد اصلی فعالیت‌ها تجاری در خلیج فارس و دریایی عمان برشمرد و اظهار کرد: با بستر مناسب و زیر ساختهای ایجاد شده پهلودهی شناورهای با ابعاد بزرگتر یکی از رویکردهایی بود که درسال گذشته مورد توجه واقع گشد.

وی ادامه داد: در نیمه بهمن سال گذشته با اتخاذ تدابیر ۳ فروند کشتی ۴۰ هزارتنی بطور همزمان در بندر شهید باهنر پهلو دهی شد.

محمد حسینی تختی با بیان اینکه روز گذشته ۲۲ شهریورماه نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت بارگیری ۲۷۰۰ تن در این بندر پهلودهی شد، عنوان کرد: طول این شناور ۵۶ متر و عرض آن ۱۷ متر است که قرار است پس از بارگیری بندر شهید با هنر را به مقصد شرق آفریقا ترک کند.

وی ادامه داد: این لنج بزرگ تجاری با ۲۱ نفر خدمه کالاهای صادراتی نظیر ماکارونی وحبوبات را بارگیری و پس از طی مصافتی حدود ۱۳۰۰ مایل، در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، بندر شهید باهنر با آبخور ۱۱.۵ متر یکی از بنادر مهم کشور در امور صادرات نفتی و غیر نفتی و حمل و نقل مسافری بشمار آمده و نقش بی بدیلی را در اقتصاد دریا پایه و تجارت دریا برد ایفا می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا