700 دیدار با خانواده شهدای کرمان در سه‌شنبه های تکریم رقم خورد


700 دیدار با خانواده شهدای کرمان در سه‌شنبه های تکریم رقم خورد

کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 700 دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح سه‌شنبه های تکریم در مرکز و شهرستان‌های این استان از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز سه شنبه در آیین سه‌شنبه‌ های تکریم ویژه‌برنامه شکوه مادری که به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان در گلزار شهدای این شهر، در جوار مزار شهید سردار سلیمانی و با تجلیل از والدین شهید "جهان‌گیر صدقی ده زیاری" برگزار شد با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دوره جدید افزود: در دوره اخیر فعالیت ستاد کانون های مساجد، برنامه ریزی هدفمند و اقدامات ارزنده ای به ویژه با طرح های ملی فهما، سامانه بچه های مسجد و ایران قوی با عضوگیری و رقابت صحیح و سالم میان بچه های مساجد شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم سه شنبه های تکریم، این طرح با عنوان شکوه مادری با محوریت مادران شهدا اجرا می شود که امروز نخستین برنامه در کرمان و از گلزار شهدای شهر کرمان آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: مادران شهدا با سبک زندگی اسلامی، ایرانی، الگوهای واقعی جامعه بانوان هستند و فرزندان شهیدی پرورش دادند که جانشان را تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده اند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه شهادت و ایثار بیان کرد: در سال ۹۷ در برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان و شهدای عشایر کرمان مشارکت داشتیم و همزمان با نخستین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی، تجلیل از ایثارگران دستگاه های هم خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی را برگزار کردیم.

علیزاده ادامه داد: در راستای ترویج و تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته، ۶۸۸ برنامه در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با محوریت کرمان انجام شد، که از این تعداد سه برنامه بین المللی، ۵۸ برنامه ملی، ۱۴۶ برنامه استانی، ۴۷۵ برنامه شهرستانی و ۶ برنامه نیز منطقه ای و محله ای انجام شده است.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۷۲ برنامه اجرا کرد که سه برنامه ملی، ۱۸ برنامه استانی و ۵۱ برنامه نیز شهرستانی بود و در سال ۱۴۰۰ برای دومین سالگرد شهادت سردار نیز ۵۰ برنامه ارائه کرده که ۱۰ برنامه آن ملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان توفیق میزبانی مزار شهید سلیمانی را دارد و آمادگی داریم با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طرحی در قالب های مختلف در خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محدوده ادارات کل ارشاد استان ها اجرا کنیم تا از اقدامات تکراری جلوگیری شود.

آیین سه شنبه های تکریم با ویژه برنامه برنامه شکوه مادری با حضور ویدئو کنفرانس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان در گلزار شهدای این شهر و در جوار مزار شهید سردار سلیمانی برگزار شد.

در این آیین از خانواده شهید جهانگیر صدقی دهزیاری از شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم به عمل آمد.

"جهانگیر صدقی ده زیاری" بیسیم چی حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و مسئول مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله بود که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس