خرافات در رودبارجنوب بلای جان بزمجه شد


خرافات در رودبارجنوب بلای جان بزمجه شد

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبارجنوب از شناسایی و دستگیری عامل کشتار بزمجه بیابانی در این شهرستان خبر داد و گفت: خرافه انگاری موجب کشته شدن این حیوان شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، یونس خواجویی افزود: در پی گزارش واصله از همیاران و دوستداران محیط زیست در خصوص کشته شدن یک بزمجه (وارانوس) در اطراف یکی از روستاهای شهرستان رودبار جنوب، محیط بانان پس از بازدید میدانی و ارزیابی صحت و سقم موضوع، با تحقیقات محلی موفق به شناسایی فرد متخلف شدند.

وی با اشاره به دستگیری این فرد که طبق خرافات بزمجه را به منظور نوشتن دعا و طلسم بر روی زبانش شکار کرده بود، اظهار داشت: این فرد خاطی هم اکنون در بازداشت به سر می برد و پرونده وی به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: رمالی، دعانویسی و طلسم خرافاتی هستند که برخی از مردم به آن متوسل می شوند به طوری که قدرت خرافات، حیات وحش شهرستان های جنوبی کرمان را در خطر قرار داده تا جایی که در بسیاری از مناطق حتی شکار حیواناتی همچون بزمجه یک ارزش تلقی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !