پیش‌بینی برداشت 12 هزار تن لیموترش از باغ‌های منوجان


پیش‌بینی برداشت 12 هزار تن لیموترش از باغ‌های منوجان

جیرفت - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، امسال در فصل برداشت لیموترش 12 هزار تن محصول از باغ‌های منوجان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، محسن نوشاد سطح زیر کشت لیموترش را در شهرستان منوجان هزار هکتار اعلام کرد و از پیش بینی برداشت ۱۲ هزار تن لیمو ترش از این باغ ها خبر داد.

وی با بیان اینکه برداشت لیموترش از باغ های منوجان از اواسط تیرماه آغاز می شود تصریح کرد: شهریور ماه پایان زمان برداشت لیموترش از باغ های منوجان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان منوجان اظهار داشت: لیموترش به صورت تره بار به بازار مصرف عرضه و بخشی از آن در هوای آزاد خشک می شود.

وی افزود: بخشی از لیموترش جنوب کرمان نیز بسته بندی شده و به مراکز استان‌های کشور و کشورهای همسایه صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی منوجان با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار هکتار از باغ های منوجان در گذشته به درختان لیمو ترش اختصاص داشت تصریح کرد: برخی از باغ های لیموترش این شهرستان به دلیل ابتلا به آفت جاروی جادوگر از بین رفته اند.

منوجان یکی از شهرستان های استان کرمان است که در مسیر جیرفت و هرمزگان و در ۴۵۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد و از آب و هوایی گرمسیری و مرطوب برخوردار است، این شهر با مساحت بیش از هفت هزار کیلومتر مربع دارای حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت است.

بیماری جاروی جادوگر یا جاروک لیموترش یکی از بیماری های شناخته شده در باغ های مرکبات است و بسیاری از باغ ها به دلیل آلوده شدن به این بیماری از بین می رود.

آفت جاروی لیموترش را یکی از ۲۰ آفت شناخته شده و مخرب می دانند که از طریق نهال ها و پایه پیوند های آلوده به کشور وارد شده که گاهی خسارات شدیدی به بار می آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط