فرماندار مهریز همکاری خیران برای ساخت کتابخانه روستایی را خواستار شد


فرماندار مهریز همکاری خیران برای ساخت کتابخانه روستایی را خواستار شد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: خیران در کنار اقدام هایی دولت برای ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی در چارچوب گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار مختلف خصوصا جوانان در روستاهای بخش مرکزی شهرستان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، رضا زارع‌زاده مهریزی روز سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به اهمیت ایجاد زیرساخت برای گسترش فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: ساخت کتابخانه مناسب در روستاها با همراهی خیران بسیار مورد نیاز است .

وی با بیان اینکه همکاری خیران در بسیاری از طرح‌های فرهنگی و آموزشی در شهر و برخی روستاها نسبتا خوب است ادامه داد: باید برای جذب بخش‌خصوصی و جلب مشارکت آنها در ساخت کتابخانه استفاده کرد.

این مسئول با قدردانی از تمامی افرادی که برای گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان تلاش دارند تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه به توسعه فرهنگ عمومی کمک می کند و سدی در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است .

زارع‌زاده مهریزی تصریح کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی باید مروج فرهنگ مطالعه و ایجاد زمینه لازم برای حضور افراد علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقبال مردم به خصوص جوانان برای کتابخوانی باشد.

وی در ادامه به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های کتاب در شهر و روستاها، برگزاری مسابقه در این بخش و ایجاد انگیزه برای مطالعه و گسترش آن در جامعه بین اقشار مختلف و دانش‌آموزان تاکید کرد.

پارسال ۲ میلیارد ریال که نیمی از آن بودجه دولتی و بقیه کمک ‌های مردمی است صرف توسعه فضا، فعالیت کتابخانه‌ها و فرهنگ مطالعه در شهرستان مهریز شد.

این کمک‌ها صرف تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی ،تهیه و توزیع محصول فرهنگی در حوزه شهری و مناطق روستایی شهرستان شد.

۱۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های مهریز و بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و ۶۵۰ عضو و سایر علاقه‌مندان موجود است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز با ۱۴۰ روستا در پنج دهستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ۱۲ باب کتابخانه عمومی دارد.

استان یزد با ۱۱۱ باب کتابخانه عمومی شامل ۹۶ باب کتابخانه نهادی روستایی و شهری و ۱۵ باب کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و در کتابخانه‌های عمومی استان با حدود ۱۰۸ هزار نفر عضو، افزون بر ۲ میلیون نسخه کتاب موجود است.

استان یزد یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان