دانشگاه یاسوج برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد 30 طرح پژوهشی منعقد کرد 


دانشگاه یاسوج برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد 30 طرح پژوهشی منعقد کرد 

یاسوج - ایرنا - رییس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون 30 طرح پژوهشی برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد و رفع مسائل و مشکلات مختلف آن منعقد کرده است. 

احمد عریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار این تعداد طرح پژوهشی منعقد شده ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بخش عمده ای از این طرح های پژوهشی در زمینه زلزله سی سخت، مقاوم سازی ساختمان ها، راهسازی، نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی و مسائل اجتماعی از قبیل خودکشی، سرقت و موضوع های فرهنگی مرتبط با صداوسیما است.

رییس دانشگاه یاسوج بیان کرد: پیش بینی می شود که حجم طرح های پژوهشی دانشگاه یاسوج تا پایان امسال از مبلغ ۵۰ میلیارد ریال فراتر رود.

عریان عنوان کرد: مقوله مهم ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشگاه یاسوج رشد مناسبی داشته اما با توجه به ظرفیت چشمگیر این دانشگاه تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۶ تعداد ۶ طرح پژوهشی در دانشگاه یاسوج اجرا شد، ابراز داشت: هم اینک با فعالیت های انجام شده ۱۰۰ طرح پژوهشی در این دانشگاه در حال اجرا است.

عریان گفت: ۹۰ درصد این طرح های پژوهشی مربوط به کهگیلویه و بویراحمد و ۱۰ درصد مابقی نیز مربوط به استان های دیگر است.

وی اظهار داشت: امروز باید دانشگاه بیش از پیش در خدمت جامعه بوده و برای رفع مسائل و مشکلات مردم گام بردارد.

عریان افزود: ارتباط مناسبی از سوی دانشگاه یاسوج با بخش های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مسائل و مشکلات استان و فراتر از آن شکل گرفته است.

وی فضای کلی دانشگاه یاسوج را آرام، علمی و رو به رشد دانست و بیان کرد: ظرفیت این دانشگاه فراتر از وضعیت فعلی بوده و تلاش می شود که به جایگاه واقعی خود برسد هر چند که هنوز تا شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)