مطالبه‌گری اصحاب رسانه توام با بصیرت از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز


مطالبه‌گری اصحاب رسانه توام با بصیرت از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز

شیراز-ایرنا-شورای تبیین مواضع بسیج رسانه فارس طی بیانیه ای خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به تشریح مطالبات اصحاب رسانه به نمایندگی از مخاطبین و مردم شیراز پرداخت.

بر پایه مطلب دریافتی از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع ) و خاستگاه فرهنگ و هنر، از دیرباز نگین انگشتری ایران اسلامی و نمادی ارزشمند از پیوند ارزش‌های والای دینی ‌و نمایه‌ها و شناسه‌های اصیل فرهنگی بوده است.
گنبدهای فیروزه‌ای و مناره‌های بلند بقاع متبرکه، در کنار آرامگاه نام آوران عرصه شعر و ادب و هنر و عطر قدسی ۶ هزار شهید والا مقام، شیراز را در تراز شهری جنت شمول و به حق نگین انگشتری ایران اسلامی قرار داده است.
امروز و در طلیعه امید آفرین عصر نوین نظام مقدس جمهوری اسلامی که در نگاه و کلام و منشور رهبر فرزانه انقلاب "گام دوم" نام گرفته است، شاهد آغاز فعالیت دوره ششم شوراهای اسلامی هستیم.
بر اساس منشور جانبخش "گام دوم"، صیانت از سرمایه های معنوی و مادی و حرکت جهادی در مسیر اعتلای معنویت و رشد فرهنگی و البته توسعه‌ی عمران و آبادانی هرچه بیشتر کلانشهر شیراز را وظیفه انقلابی خود می دانیم و مطالبات و انتظارات به حق مردم شریف شیراز را از اعضای محترم دوره ششم شورای اسلامی حرم سوم اهل بیت(ع) یادآور می شویم.
۱- در نگاه رهبر فرزانه و در گام دوم انقلاب، سهم‌ خواهی حزبی و جناحی و بخشی، آفتی جدی برای تعالی جامعه اسلامی بوده و به جای آن باید حرکت جهادی و انقلابی با محوریت مردم، در تمام ارکان ستادی و اجرایی مدیریت کشور جاری و ساری شود.
در این نگاه وظیفه ما نگاه مسئولیت مدارانه و مطالبه گر خواهد بود و بر سر صیانت از این حرکت جهادی و انقلابی ذره‌ای مماشات نکرده و عهد اخوت با هیچ دسته و گروه و جریان و حزبی نخواهیم بست.
در همین ابتدای امر نیز به شورای محترم ششم شیراز یادآور می شویم که مسیر حرکت خود را منطبق با منافع مردم و تحقق آرمان های مد نظر برای تعالی و توسعه شهر، برگرفته از منشور گام دوم قرار داده و از هر گونه نگاه سخیف گروهی و جناحی و دسته بندی محفلی پرهیز کنند، که بی شک در امر به معروف و نهی از منکر، کوچکترین مماشاتی نخواهیم کرد.
۲- تکیه بر توانمندی های تخصصی (ذیل عالی ترین مراتب بایسته تعهدی) باید اصلی‌ترین معیار گزینش شهردار و مدیران عالی و میانی شهرداری و مدیریت شهری باشد.
توجه داشته باشیم که منابع مادی و امکاناتی مجموعه شهرداری شیراز و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل آن متعلق به مردم شریف این شهر بوده و بهره برداری از آن در مسیر بهره وری بهینه و هدفمند، نیازمند حضور افراد توانمند، متخصص و آگاه و صد البته متعهد و دارای سلامت عملکردی است و شورای شهر به عنوان ناظر مستقیم و بلافصل مجموعه مدیریت شهری موظف است نهایت دقت خود را در این زمینه به کار گرفته و از نگاه مبتنی بر کسب غنیمت‌های جناحی و گروهی و محفلی و ... به دارائی‌ها و منافع و مردم شهر به شدت پرهیز کنند.
۳-فرایند شهر فروشی برای تامین هزینه های جاری، آفتی جدی در مجموعه شهرداری‌ها تلقی می‌شود؛ بسط و گسترش غیر ضروری مجموعه‌های اداری وابسته به شهرداری و حجیم کردن بدنه نیروی انسانی و اجرایی غیرضروری و عمدتا غیرکارشناسانه، بی‌توجهی به اولویت های واقعی و کارشناسانه در ارائه خدمات به مردم و ... ریشه اصلی افزایش غیرمتعارف و نگران ‌کننده هزینه‌های جاری شهر بوده است.
شورای ششم کلان شهر شیراز وظیفه دارد برای حل این معضل با نگاهی کارشناسانه و آسیب‌شناسانه، به دنبال راهکارهای اجرایی و تاثیرگذار مجدانه تلاش کند.
۴- رشد فرهنگی و تعالی معنوی شهر و شهروندان از اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب و بخشی مهم از تاکیدات رهبر فرزانه نظام اسلامی است؛
گسست های فرهنگی موجود و نگرانی علما، نخبگان و صاحب نظران، گواهی متقن از نیاز جدی به منشور فرهنگی شهر، هم در مرتبه تدوین و نگارش و هم در مرحله اجرا و تحقق است.
این مطالبه جدی از شورای اسلامی ششم شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، باید نصب العین حرکت فرهنگی این نهاد مدنی قرار گرفته و برای تحقق آن، تعامل شایسته و بایسته با علمای بزرگوار، اندیشمندان، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و صاحب نظران، ملاک عمل قرار گیرد.
۵- کوتاهی‌ها در اجرای فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، سبب ساز بروز مفسده‌هایی شد که علاوه بر تاثیرات منفی اقتصادی، آسیب‌های جدی اجتماعی و فرهنگی را به جامعه تحمیل و اعتماد عمومی را دچار خدشه و نقصان کرد.
متذکر می شویم که طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور، متاسفانه شهرداری‌ها و مجموعه‌های وابسته دارای بیشترین زمینه برای وقوع مفاسد اقتصادی بوده است.
براین اساس، مسئولیت خطیر شورای ششم کلان شهر شیراز در این مقوله حیاتی را یادآور می شویم و خود نیز براساس فرامین و منویات رهبر فرزانه و حکیم و بصیر انقلاب اسلامی، در کنار دستگاه‌های قانونی و نظارتی، وظیفه انقلابی و شرعی خود در خصوص پایش، نظارت، هشدار و مطالبه‌گری، با هدف دفع کامل غده سرطانی فساد اقتصادی را با کمال جدیت و حفظ کامل هوشیاری، انجام خواهیم داد.
۶-پاسخ گویی و شفافیت درهمه ارکان تصمیم سازی و اجرا توسط مجموعه شورا و شهرداری، از شروط اصلی سلامت عمل و تحقق حداکثری اهداف مبتنی بر تامین منافع مردم و شهروندان است.
لذا بدین وسیله اعلام می‌کنیم که مطالبه گری و ایجاد شفافیت حداکثری در کل فرآیندها را حق مسلم شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) می‌دانیم و آن را دنبال خواهیم کرد.
۷- توسعه متوازن و توجه ویژه به نقاط محروم کلانشهر شیراز در برخورداری از خدمات و امکانات مجموعه شهرداری و سازمان‌ها و نهادهای تحت مدیریت آن، از مهمترین نکات در تحقق عدالت اجتماعی به عنوان یکی از آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم به شمار می‌رود.
انتظار مردم شریف و مومن شیراز این است که نگاه متعالی در سیاست گذاری‌ها، تصمیم گیری‌ها و اقدامات مجموعه شورای ششم و شهرداری شیراز جاری بوده و برای شهروندان ملموس باشد.
۸.از آنجا که رسانه ها آیینه افکار عمومی هستند و انعکاس و پیگیری مطالبات و خواسته های مردم را نمایندگی می کنند، انتظار مؤکد دارد که شهرداری و شورای شهر، دائما با آنها در تعامل و ار تباط بوده و از سه طریق؛ "نظر خواهی مستمر از آنان"، "پاسخگو بودن در اسرع وقت در قبال پرسش هایشان که در اصل پرسش های مردم است" و "بررسی و پذیرش نقدهای سازنده رسانه ها"، گام مهمی در عرصه شفاف سازی و مبارزه با انواع فساد بردارد و از هدر رفت سرمایه ها، داراییها و اعتبارات شهرداری پیشگیری کرده و بر کیفیت و کمیت پروژه های حیاتی توجه ویژه مبذول دارد. همه اینها در پرتو نظارت و چشم بینای رسانه ها، شدنی و تحقق پذیر است. در این خصوص بسیج رسانه فارس به عنوان محل هم افزایی رسانه ها و ساماندهی مطالبات مردم، می تواند در موارد ذکر شده نقش موثری را ایفا کند.
۹.امروز جامعه ایران اسلامی در تلاقی تشکیل دولت مردمی، دوره جدید شوراها و مجلس انقلابی، فرصتی ارزشمند برای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق بیانیه تمدن ساز " گام دوم " را یافته است.
بر این اساس، ضروریست که همه ظرفیت‌های معنوی و مادی و توان انقلابی و جهادی کشور در ارکان و عرصه‌ها گوناگون در مسیر تحقق این هدف مقدس و آرمانی، بسیج شده و در مسیر خدمت به مردم شریف مورد استفاده قرار گیرد تا طلیعه چشم نواز و جان بخش تحقق تمدن ایرانی اسلامی در جهان به منصه ظهور رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها