سرمایه‌گذاری در کارخانه طلای سقز به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافت


سرمایه‌گذاری در کارخانه طلای سقز به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافت

سنندج-ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان با اعلام اینکه جواز تاسیس کارخانه طلای سقز صادر شد، گفت: سرمایه‌گذاری در این کارخانه از 2 هزار میلیارد ریال به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

محمود قادرمرزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون سه بار طرح زیست محیطی ایجاد کارخانه طلای سقز در کمیته ماده ۲ گزارشات ارزیابی زیست محیطی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: بعد از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده این شرکت موفق به اخذ جواز تاسیس کارخانه طلای سقز شد.

وی اضافه کرد:محل احداث کارخانه جابه‌جا و هرآنچه مدنظر این سازمان بود انجام و خرید زمین این کارخانه و توافق با مالکان آن هم آغاز شده است.

قادرمرزی میزان ظرفیت تولید طلا در این کارخانه را براساس مجوز صادر شده آن ۲۴۰ کیلوگرم شمش طلا در سال اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح هم برای حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: ذخیره قطعی معدن طلای قلقله سقز ۱۰ میلیون تن، ذخیره احتمالی ۲۵ میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن هم ۵۰ میلیون تن است.

معدن طلای قلقله در سال ۱۳۹۶ کلنگ زنی شد اما بدلیل برخی نگرانی ها، بهره برداری از این طرح به تعویق افتاد که طی ۲ سال گذشته با مکانیابی مجدد خارج از حوزه سد چراغ ویس و همخوان سازی با شرایط و استانداردهای محیط‌ زیستی موجود سپس مکان جدید مورد تایید وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !