بیش از یکهزار معلم تازه نفس وارد مدارس مازندران می‌شوند


بیش از یکهزار معلم تازه نفس وارد مدارس مازندران می‌شوند

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از رفع بخشی از مشکل کمبود معلم مدارس استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت که یکهزار و 59 معلم جدید از مهر ماه به جمع کادر آموزشی استان اضافه می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، علیرضا سعدی پور روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران آماری از کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید ارائه کرد ولی افزود که برای رفع این مشکل ۱۳۸ نیروی حق التدریسی هم به کار گرفته شده اند.

وی گفت : با جذب معلمان جدید و به کارگیری نیروهای حق التدریسی تلاش شده است تا مشکل کمبود نیرو در دستگاه تعلیم و تربیت به حداقل کاهش یابد و در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نباشد .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام این که استان آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید با هر سناریوی مورد قبول ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش را د ارد ، از ثبت‌نام بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی بیشترین میزان ثبت نام را مربوط به مقطع ابتدایی با بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد و توضیح داد : تاکنون ۴۷ هزار و ۶۱۸ دانش‌آموز این مقطع ثبت نام کرده اند.

سعدی پور گفت : در مقطع متوسطه اول هم ۴۲ هزار و ۵۸۳ برابر با ۹۰/۴۶ درصد و در مقطع متوسطه دوم ۳۰ هزار و ۲۸۲ دانش‌آموز برابر با ۷۷.۴۴ درصد فرآیند ثبت‌نام خود در مدارس تکمیل کرده‌اند.

وی افزود : همچنین در آستانه سال تحصیلی جدید، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی شامل کامپیوتر و پرینتر و همچنین اقلام ورزشی هزینه شد که این کالاها با اولویت مناطق محروم و کم برخودار در بین مدارس مازندران توزیع می‌شود.

مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۱۹ هزار و ۹۷۱ دانش‌آموز دارد که چهار هزار و ۷۴ مدرسه و در قالب ۲۲ هزار و ۱۴۱ کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل