اعتبار تخصیص یافته به پارک علم و فناوری زنجان کافی نیست


اعتبار تخصیص یافته به پارک علم و فناوری زنجان کافی نیست

زنجان - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه هر چند اعتبارات این پارک از سال 97 تا کنون روند افزایشی داشته اما این میزان کافی نیست، گفت: امسال بیش از 48 میلیارد و 108 میلیون ریال اعتبار به این پارک اختصاص یافته است که بسیار کمتر از استان های دیگر است.

داود مرادخانی روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه این میزان اعتبار ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های استانی را در حوزه پارک علم و فناوری پوشش نمی دهد، افزود: برای تحقق این بخش همراهی سازمان مدیریت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تخصیص اعتبار استانی بیش از گذشته لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

این مسوول با بیان اینکه این پارک از ابتدای سال ۹۷ در استان مستقر شده است، گفت: این استان استعدادهای بی نظیری را در خود جای داده و برای توسعه لازمه باید به میدان‌داری بخش خصوصی توجه ویژه ای کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس لازمه پیشرانی بخش خصوصی تولید استارت آپ های فناور، خلاق و دانش بنیان است که لازمه تولید این مهم نیز تقویت اکوسیستم علم و فناوری است تا انسان فناور تربیت کند.

مرادخانی افزود: برای توسعه اکوسیستم گردشگری، صنایع دستی و ملیله، سازمان فرهنگی، اکوسیستم شهری، شهر هوشمند، شهروند خلاق شهرداری، اکوسیستم صنایع معدنی فلزی ... سازمان صمت و خوشه ها و سایر حوزه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۹ واحد دانش بنیان در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۲ واحد درپارک علم و فناوری استان، ۱۳ پارک علم و فناور در در دانشگاه علوم پایه، سه پارک علم و فناوری در مرکز رشد دانشگاه زنجان و مرکز رشد تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد و مرکز رشد فناوری دارویی هر کدام یک احد دانش بنیان را در خود جای داده اند.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: امکان رشد و توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان زیست بوم علم و فناوری در استان وجود دارد که نیاز به تخصیص زیرساخت های لازم آن دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی