استاندار: بسترهای لازم برای توسعه پارک علم و فناوری زنجان فراهم شود


استاندار: بسترهای لازم برای توسعه پارک علم و فناوری زنجان فراهم شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی استان به موضوع پارک علم و فناوری توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: در آینده این بستر مهم حرفهایی برای گفتن دارد که برای دستیابی به آن باید بستر لازم فراهم شود.

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اهمیت پارک علم و فناوری افزود: مشکل کنونی در این موضوع مقاومت هایی است که وجود دارد و بر این مبنا باید آگاهی و رشد علم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشارکت فعالانه دستگاههای بین بخشی برای اختصاص زمین "مکان" مورد نیاز ایجاد پارک علم و فناوری زنجان اظهار داشت: در زمان حاضر علوم دانش بنیان یکی از موضوعات اساسی جهان محسوب می شود که بدون توجه به این مهم توسعه بخش های دیگر امکان پذیر نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت منطقی در شرکت های دانش بنیان، بهره وری بالایی را به دنبال دارد، تصریح کرد: تولیدات پارکهای علم و فناوری از کیفیت زیادی برخوردار بوده چرا که جهان به دنبال علوم بین رشته ای است و در این خصوص باید سرمایه گذاری لازم را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات مختلف خلاقانه به ویژه در حوزه صنایع دستی نیازمند همکاری با پارک علم و فناوری زنجان است، گفت: با توجه به ظرفیت های بی بدیل صنایع دستی می توان تیغ های جراحی تولید کرد که پارک علم و فناوری زنجان می تواند در این راستا پیشگام باشد.

استاندار زنجان با اشاره به انجام اقدامات خوب فرمانداری های خرمدره و خدابنده برای ایجاد مکان های مورد نیاز برای ایجاد پارک علم و فناوری ادامه داد: این موضوع مهم باید مورد توجه فرمانداران سایر شهرستان های استان نیز باشد و همین اقدام فرهنگ دانش بنیان را نهادینه می کند.

وی تاکید کرد: کشورهای جهان در این حوزه سرمایه گذاری لازم را انجام داده اند و انتظار بر این است که فرمانداران دیگر به ایجاد مکان های مورد نیاز این پارک اقدام کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای گسترش پارک علم و فناوری استان باید نگاه ویژه ای داشت، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا موجب شد به حوزه های دیگر آنگونه که باید و شاید توجه نشود که در این راستا معاون اقتصادی استاندار با تشکیل جلسه ای با حضور مدیران دستگاههای متولی برای مکان نمایی اهتمام جدی داشته باشند.

حقیقی همچنین در خصوص حمایت از صادرات غیرنفتی نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص برای شهرهای کم برخوردار به ویژه خدابنده یک گروهی به ریاست معاونت اقتصادی تشکیل شود و در این خصوص بسته‌های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی