600میلیون تومان اعتبار به کتابخانه علامه امینی سرپل ذهاب اختصاص یافت


600میلیون تومان اعتبار به کتابخانه علامه امینی سرپل ذهاب اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل‌ذهاب از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای مقاوم‌سازی کتابخانه عمومی علامه امینی این شهرستان خبر داد.

«نادر نورایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان زلزله آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه، کتابخانه رسالت با قدمتی ۴۰ ساله در سرپل ذهاب به طور کلی تخریب شد و کتابخانه تازه ساز علامه امینی این شهرستان دچار آسیب شد.

وی اظهار داشت: از این رو کتابخانه عمومی علامه امینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع مقاوم سازی می شود و برای بازسازی کتابخانه رسالت با زیربنای یک هزار متر مربع هم پیگیر هستیم و از منابع دیگر برآورد اعتبار انجام شده که تامین شود تا در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این باب کتابخانه باشیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب گفت: همچنین کتابخانه روستای «ترکویس» این شهرستان نیز با مساحت ۲۷۰ متر مربع آماده بهره برداری است.

نورایی ادامه داد: سرپل ذهاب دارای سه باب کتابخانه عمومی در شهرستان است که ۲ کتابخانه در شهر و یک کتابخانه در روستای «ترکویس» بخش قلعه شاهین قرار دارد.

کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب در مجموع حدود ۵۰ هزار نسخه کتاب را در خود جای داده اند که اکنون حدود ۲۵ هزار جلد که متعلق به کتابخانه عمومی رسالت است در مرکز استان نگهداری می شود و ۲۵ هزار جلد نیز در ۲ کتابخانه عمومی علامه و ترکویس نیز برای استفاده یک هزار و ۵۰۰ عضو کتابخنانه موجود است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟