امام جمعه شاهرود: مفاخر کشور به نوجوانان معرفی شوند


امام جمعه شاهرود: مفاخر کشور به نوجوانان معرفی شوند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به هوش و ذکاوت نسل جدید گفت: شناساندن مفاخر کشور در حوزه‌های گوناگون برای آنان ارزشمند است و الگوهای خوبی را پیش روی آن‌ها می‌گذارد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار لیگ چهارم کتابخوانی در کتابخانه عمومی البرز شاهرود افزود : نسل جدید فرزندان ایران با هوش و ذکاوت خود در رشته های بسیاری وارد شده و درخشیده اند.

وی با بیان اینکه نوجوانان به طور معمول افراد شاخص موردنظرشان را به یاد می سپارند و آنان را الگوی خود قرار می دهند ، افزود : بهتر است از این ظرفیت فرزندان این آب و خاک برای به خاطر سپردن افتخارات و اشخاص برگزیده ملی ، مذهبی ،دانشمندان و موثران عرصه های گوناگون بهره برد.

وی از مسوولان فرهنگی خواست زندگی و کتاب های افرادی همانند شیخ بهایی که در حوزه های علمی ، مذهبی و معماری زبانزد هستند و خواجه نصیر الدین طوسی و دیگر پیشینیان که مایه فخر ایرانیان و مسلمانان بشمار می آیند در این دست مسابقات فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امینی از دانش آموزان و مسوولان امر خواست تا همراه با مطالعات دینی و مذهبی، نگاهی به تاریخ اسلام، دفاع مقدس و رشته های علمی و عرصه های گوناگون مطالعه داشته باشند و دانشمندان حال حاضر را بیش از پیش مد نظر قرار دهند

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود نیز در این آیین گفت : در چهارمین لیگ کتابخوانی ۳۲ گروه سه نفره حضور دارند که در چهار مرحله رقابت می کنند و چهار تیم به دوره پایانی راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه برای مرحله نخست کتاب های ۱۰قصه از امام زمان (عج) ، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا (ع) و ضامن آهو انتخاب شده است، تاکید کرد: برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ، نماینده هر گروه کتاب ها را دریافت و از چگونگی مراحل مسابقه کتابخوانی مطلع می شود.

به گفته وی، دوره نخست مسابقات کتابخوانی سه هفته برای دانش آموزان دختر پایه هشتم و نهم مدارس دخترانه پایه اول متوسطه شهرستان شاهرود برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مرحله یک پویش ،یک نقاشی و آزمون چهار گزینه ای برای هرکتاب در نظر است که تیم داوری آن را بررسی خواهد کرد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود گفت: ۱۶ تیم برگزیده دوره نخست به مرحله دوم راه می یابند و منابع مطالعاتی آن نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

موسوی ابراز داشت: اطلاع رسانی و اطلاعات مورد نیاز این دوره نیز در فضای مجازی با نشانی shahroodlibrary@ انجام شد و کتابداران نیز با تلفن ۰۲۳۳۲۳۹۱۰۸۰ آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شرکت کنندگان در این حوزه هستند.

به گفته وی ، نفرات و تیم های برتر با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی لیگ کتاب‌خوان استان سمنان در شهرستان شاهرود راه‌اندازی شد، اظهار داشت: لیگ کتاب‌خوان هرساله برگزار می‌شود.

سومین دوره لیگ کتابخوانی شهرستان شاهرود نیمه نخست مرداد امسال با تجلیل از نفرات و تیم های برتر به کار خود پایان داد.

شهرستان شاهرود در ۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی حدود ۳۳۰ هزار جلد کتاب دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو