عامل بوی نامطبوع در برخی از نقاط شهر سمنان چیست؟


عامل بوی نامطبوع در برخی از نقاط شهر سمنان چیست؟

سمنان- ایرنا- بویی نامطبوع مدتی است برخی شهروندان سمنان به ویژه در نقاط غربی این شهر را آزرده می‌کند و باعث گلایه و شکایت مردم شده و منشا آن برای بسیاری از مردم جای سوال است.

به گزارش ایرنا، مدتی است شکایات شهروندان سمنان با موضوع استشمام بوی نامطبوعی در غرب این شهر به گوش می‌رسد. این بوی نامطبوع در نقاطی مانند میدان قومس، میدان امام حسین(ع)، مجموعه آپارتمان های ۴۰۰ دستگاه، شهربازی و شهرک جانبازان بیشتر آزاردهنده است. اوایل گمان می‌رفت آرامستان «وادی السلام» در ضلع جنوب غرب سمنان عامل این بوی ناخوشایند است، اما مشخص شد منشا دیگری دارد.

فعالیت ۲ کشتارگاه در نزدیکی وادی‌السلام عامل بوی نامطبوع شهر سمنان است

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۲ کشتارگاه عامل بوی نامطبوع این شهر است ابراز داشت: فاضلاب کشتارگاه دام واقع در ضلع جنوبی آرامستان وادی‌السلام سمنان بدون تصفیه رها می‌شود.

حمیدرضا پیوندی گفت: کشتارگاه طیور نیز در همان حوالی فعالیت دارد که از ضایعات مرغ غذای دام تولید می‌کند و دستگاهی که این عملیات را انجام می‌دهد بوی تعفن و آزاردهنده‌ای در فضا پراکنده می‌کند.

وی با بیان اینکه چنین موضوعی سابقه نداشته است افزود: فعالیت این بخش از کشتارگاه مرغ برای تولید خوراک دام در گذشته کمتر بود ولی طی یک ماه اخیر فعالیت این دستگاه افزایش یافت و افزایش این بوی نامطبوع باعث آزار شهروندان شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سمنان با بیان اینکه این دستگاه هفته‌ای ۲ روز فعالیت دارد گفت: برخورد با فعالیت این ۲ کشتارگاه بر عهده اداره حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان است و مقرر شد در صورت فعالیت مجدد این دستگاه، برخورد لازم را داشته باشند.

از عاملان بوی نامطبوع شکایت قضایی شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک کشتارگاه دام و یک کشتارگاه طیور واقع در نزدیکی وادی‌اسلام عامل بوی نامطبوع است.

امیر عبدوس در خصوص برخورد صورت گرفته با عوامل این بوی نامطبوع شهر سمنان گفت: نسبت به فعالیت این ۲ کشتارگاه به دستگاه قضایی شکایت شده است و منتظر دستور قضایی برای برخود قانونی هستیم.

وی افزود: از دستگاه قضایی انتظار می رود حکم تعطیلی این ۲ کشتارگاه را صادر کند و در صورتی که چنین حکمی صادر نشود، کاری از دست اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان برنمی‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی