120 میلیارد ریال برای راه‌اندازی آسانسور در مسکن مهر شاهرود نیاز است


120 میلیارد ریال برای راه‌اندازی آسانسور در مسکن مهر شاهرود نیاز است

شاهرود – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت : 124 میلیارد و 70 میلیون ریال برای تکمیل و راه‌اندازی آسانسورهای 127 بلوک از مسکن مهر شاهرود مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، امیر عمیدی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، افزود: برای راه‌اندازی آسانسور بخشی از بلوک های مسکن مهر که صاحبان آن‌ها توانایی مالی ندارند، تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و راه اندازی آسانسور در مسکن مهر تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی با عنوان وام جعاله به ازای هر واحد در بانک مسکن اختصاص یافته است، تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد ریال طی مصوبه شورای مسکن استان سمنان به این امر اختصاص یافت تا بعد از پرداخت بدهی متقاضیان این مبلغ بازگردانده شود.

عمیدی ادامه داد: با اختصاص این اعتبار آسانسور ۳۸ بلوک تکمیل شده و هم اکنون مراحل استانداردسازی را طی می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ابراز داشت : از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در شاهرود ساخت ۱۰ هزار و ۱۵۶ واحد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون هشت هزار و ۱۳۰ واحد به بهره برداری رسید و تعداد ۲ هزار و ۲۶ واحد باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر تا پایان سال گذشته ۳۱۸ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذارشد، ابراز داشت: واحدهای مسکن مهر شاهرود به ۲ قسمت دارای معارض و بدون معارض تقسیم بندی شد که همه تمرکز به تکمیل و واگذاری واحدهای بدون معارض قرار گرفت.

۴۸۰ واحد از مسکن مهر شاهرود پرونده حقوقی دارد

به گفته وی، برای ۴۸۰ واحد از مسکن مهر شاهرود پرونده حقوقی تشکیل شده که اختلافات بین پیمانکار، کارفرما و مردم موضوع آن است.

عمیدی با بیان اینکه ۴۳۲ واحد زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بدون متقاضی است، افزود: برای این واحدها به مانند دیگر واحدهای مسکن مهر، زمین دولتی و وام مسکن در نظر گرفته شد و این تعداد واحدها آماده واگذاری به دستگاه های اجرایی و یا خودمالک به صورت بلوکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه برخی متقاضیان از سال ۹۲ تاکنون بدهی های خود را پرداخت نکردند، ابراز داشت: مبلغ بدهی متقاضیان ۱۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال است که بازپرداخت نشدن این بدهی مشکلات بسیاری را به همراه داشته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان سمنان هم در این نشست گفت : طرح اقدام ملی مسکن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در دست اجرا است.

مهدی صادقی با بیان اینکه چهار طرح با ۲۸۰ متقاضی در شاهرود در حال تکمیل است، افزود: برای ۱۹۲ واحد از این تعداد با بانک مسکن قرارداد منعقد و تاکنون بخشی از تسهیلات پرداخت شده است.

تسهیلات بانکی برای طرح اقدام ملی مسکن یک میلیارد ریال است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی برای هر واحد یک میلیارد ریال است، تصریح کرد : هزینه ساخت هر مترمربع از واحدها حدود ۶۰ میلیون ریال است که برای یک واحد ۹۵ متری به اضافه پارکینگ و مشاعات دیگر در مجموع ۱۱۰ متر، باید آورده متقاضیان طی ۲ سال آینده به پنج میلیارد ریال برسد.

صادقی با بیان اینکه اعلام این مبلغ آورده موجب شده بسیاری از متقاضیان انصراف دهند، اظهار داشت : برای استرداد وجه انصراف دهندگان باید متقاضی جدید جایگزین شود و با بسته بودن سامانه این امر میسر نیست.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان سمنان ابراز داشت : تاکنون ۶۰ متقاضی در شاهرود انصراف خود را اعلام کردند که این امر موجب توقف برخی از طرح ها شده است.

افزایش مبلغ تسهیلات بانکی ضروری است

فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت : با افزایش تسهیلات بانکی انگیزه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای ادامه کار بالا می رود.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه این تسهیلات دست کم باید ۴۰ درصد از مبلغ تمام شده هزینه ها را تامین کند، افزود : بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی برای رفع این مشکل نشستی برگزار کنند.

وی به پرونده های حقوقی برخی واحدهای مسکن مهر در انتظار رای مراجع قضایی اشاره کرد و ابراز داشت: پیمانکاران باید هم راستای رسیدگی قضایی کار ساخت و ساز را ادامه دهند تا در گذر زمان با افزایش قیمت و مشکلات جدیدتر روبرو نشوند.

جلالی ادامه داد : دستگاه های خدمات رسان از جمله مخابرات، آب و فاضلاب و گاز با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و سرما به سرعت حفاری های انجام شده در مسکن مهر شاهرود و محلات اسلامی و کم برخوردار را مرمت و آسفالت کنند.

شعبه مجزا در دادگستری برای رسیدگی به مشکلات مسکن مهر ایجاد شود

وی از مصوبه استانی در خصوص تشکیل شعبه مجزا در دادگستری جهت بررسی مشکلات پرونده های مربوط به مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: برای طرح مسکن مهر مشکلات عدیده و متنوعی وجود دارد که می توان بخش زیادی از آن را با مساعدت شهرداری برطرف کرد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه دولت سیزدهم برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در سال در دستور کار دارد، ابراز داشت: برای عملیاتی کردن این تکلیف قانونی ، باید اقدامات و تمهیداتی از جمله شناسایی مکان هایی با جانمایی مناسب انجام شود.

اقدامات انجام شده در تکمیل واحدهای مسکن مهر، اجرای مصوبات گذشته از سوی دستگاه ها ی مربوطه از جمله آب و فاضلاب، شرکت گاز و دادگستری، اقدامات و مشکلات اجرای طرح اقدام ملی مسکن شاهرود در این نشست بررسی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟