راهکار‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری توسط اپلیکیشن‌ها


راهکار‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری توسط اپلیکیشن‌ها

چندین نشانه هشدار دهنده می‌توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید آیا اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید و آیفون از شما کلاهبرداری می‌کنند یا خیر.

آفتاب‌‌نیوز :

تلفن‌های همراه هوشمند قربانی کلاهبرداری‌های آنلاین می‌شوند که به طرز چشمگیری رشد داشته است. با این وجود، می‌توان اقداماتی را برای محافظت از تلفن همراه انجام داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی "سان" در گزارشی با اشاره به راهکار‌هایی برای محافظت از گوشی تلفن همراه در برابر کلاهبرداری توسط اپلیکیشن‌ها، می‌نویسد: بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که افراد روی گوشی‌های خود نصب می‌کنند، نقش بدافزار را ایفا می‌کنند و برای سرقت داده یا پول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیش از نصب اپلیکیشن‌ها می‌توان چندین کار را برای محافظت انجام داد. ابتدا باید نظرات نوشته شده توسط سایر کاربران درباره آن برنامه را مورد بررسی قرار داد و در صورت مشاهده مواردی از نظرات منفی آن برنامه نصب نشود چرا که کاربرانی که پیش‌تر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند از فضای انتشار نظرات برای هشدار دادن به دیگران استفاده کنند. البته مراقب باشید چرا که اگر تمام نظرات نیز مثبت باشند می‌تواند علامت بدی باشد و نشان‌ دهد نظرات جعلی و برای جلب اطمینان سازندگان بدافزار هستند.

همچنین، مهم است که بررسی کنید اپلیکیشن از کجا آمده و نصب آن از وب‌سایت‌های امن صورت می‌گیرد.

به گفته کارشناسان، امن‌ترین فضا برای دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه برنامه‌های رسمی مانند اپ استور اپل برای سیستم عامل آی او اس و گوگل پلی استور برای اندروید است.

فروشگاه برنامه‌های اپل از گوگل پلی استور امن‌تر است چرا که آن شرکت پیش از آنکه از سازندگان اپلیکیشن‌ها بخواهد محصول خود را عرضه کنند، شرایط و ضوابطی را برای آنان تعیین کرده است. با این وجود، حتی فروشگاه برنامه‌های اپل نیز کاملا ایمن نیست.

تجزیه و تحلیل تازه "واشنگتن پست" نشان داد که دو درصد از هزار برنامه پردرآمد در اپ استور جعلی و برای کلاهبرداری هستند و تخمین زده می‌شود از طریق این برنامه‌ها ۴۸ میلیون دلار به سرقت رفته است.

نکته دیگر آن که هنگام دانلود اپلیکیشن‌های خدماتی یا اپلیکیشن‌های ارائه محصولات رایگان باید به هزینه‌ها و اشتراک‌های مخفی آن توجه کنید.

همچنین بهتر است از اپلیکیشن‌ها برای ارسال پول به افرادی که کاملا به آنان اعتماد ندارید استفاده نکنید. برای حفظ امنیت خود باید از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی مانند مکان یا مخاطبین خود نیز دوری کنید.

حریم خصوصی را محافظت شده حفظ کنید و اجازه دسترسی برنامه را به آن ندهید.

کلاهبرداران می‌توانند از اطلاعات شما برای هدف قرار دادن تبلیغاتی یا کلاهبرداری استفاده کنند.

به روز بودن نرم افزار‌های امنیتی می‌تواند راهی عالی برای ایمن نگه داشتن گوشی شما باشد.

کارشناسان توصیه می‌کنند که کاربران اندروید به ویژه از نرم‌افزار‌های امنیتی مانند برنامه‌های آنتی ویروس یا یک برنامه خصوصی شبکه مجازی (VPN) برای محافظت از داده‌های خود استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!