پورابراهیمی: مطالبه مجلس اصلاح ساختار زیرمجموعه‌های وزارت تعاون است


پورابراهیمی: مطالبه مجلس اصلاح ساختار زیرمجموعه‌های وزارت تعاون است

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نخستین مطالبه این کمیسیون از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه‌های ذیل این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی آماده است تا تمام ظرفیتش را برای اصلاح ساختار در خدمت دولت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد رضا پورابراهیمی عصر سه شنبه بعد از نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: امروز اولین نشست کمیسیون اقتصادی بعد از رای اعتماد به کابینه دولت سیزدهم بود و مباحث مهمی امروز در این نشست مطرح شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است، گفت: بخش عظیمی از بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه هستند و به دلیل تعهداتی که به ذینفعان آنها در چهار صندوق تخصصی صندوق فولاد کشور، صندوق بیمه عشایر و روستاییان، صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دارد، طبیعتا در حوزه اقتصادی نقش مهمی را می‌تواند برای ذینفعان خود و برای اقتصاد کشور ایفا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین مطالبه ما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه‌های ذیل این وزارتخانه است و این مطالبه از گذشته مطرح بوده است. امروز خبرهای خوبی از وزیر جوان برای اصلاح ساختارهای اقتصادی شنیدیم.

پورابراهیمی گفت: در گذشته، رویکرد اداره زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب مدیریت دولتی شکل گرفته بود اما امروز، این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم اصلاح ساختار اقتصادی را انجام دهیم. با رویکرد و نگاهی که در حوزه سیاست‌های اصل ۴۴ و اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری و ارتقای بهره‌وری در نظام اقتصادی کشور به وجود آمده، در آینده تحولات قابل توجهی را در حوزه اقتصادی شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ظرف ۴۵ تا ۲ ماه آینده قرار است اولین گزارش شناخت بنگاه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار برنامه تحولی این وزارتخانه ارائه شود، افزود: کمیسیون اقتصادی آماده است تا تمام ظرفیتش را برای اصلاح ساختار، در خدمت دولت و به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد و امیدواریم که آثار آن را در اقتصاد کشور به زودی شاهد باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن