رسیدگی به تاسیس ثبت شرکت‌ها نباید بیش از یک روز باشد


رسیدگی به تاسیس ثبت شرکت‌ها نباید بیش از یک روز باشد

تهران- ایرنا- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: رسیدگی به تاسیس، تغییر و تعیین نام در ثبت شرکت‌ها نباید بیشتر از یک روز باشد.

به گزارش رو سه شنبه ایرنا از ثبت اسناد و املاک کشور، مهدی اقبال در پنجمین وبینار سراسری معاونان امور اسناد ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌های کشور افزود: دستگاه‌هایی که در دوایر اجرا دارای پرونده بوده باید تا پایان سال نسبت به مختومه شدن پرونده‌های خود اقدام کنند و در صورت ترک فعل، سازمان بازرسی کل کشور با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه معاونان از طریق بازرسی استان‌ها پیگیر پرونده باشند، گفت: این پرونده‌ها بیشتر مشمول پرونده‌های بانک‌های مختلف است.

اقبال درباره ثبت شرکت‌ها با تاکید بر نظارت معاونان امور اسناد بر به روز بودن حوزه تاسیس، تغییرات و تعیین نام گفت: رسیدگی به این امور نباید بیشتر از یک روز باشد؛ زیرا این امر تاثیر مثبتی در فضای کسب و کار و لبیک گفتن به اوامر و فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد داشت.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نظارت عالیه بر دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و دقت در بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی به سه آزمون دفتریاری، سردفتری و ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: آزمون دفتریاری در ۲۶ شهریورماه و دو آزمون دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

اقبال درباره عمکرد واحدهای شعبات نیز تاکید کرد که با نظارت معاونین اسناد، ظرف ۶ ماه آمار مربوط به مختومه‌های پرونده‌های اجرایی بیشتر از تشکیلی باشد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ساماندهی بایگانی واحدهای اجرا و تسریع در مختومه شدن پرونده‌ها با به نزدیک شدن به پایان برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...