بزرگنمایی مشکلات وقت زیادی از مجلس می‌گیرد


بزرگنمایی مشکلات وقت زیادی از مجلس می‌گیرد

تهران- ایرنا- نماینده مردم خاش گفت: بزرگنمایی بیش از حد مشکلات و کمبودهای موجود، زمان زیادی را از مجلس گرفته و پرداختن به تکرار مکررات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «اسماعیل حسین زهی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه در نطق میان دستور خود، با تبریک آغاز به کار دولت مردمی و کسب رای اعتماد وزرا از مجلس، گفت: تلاش و پیگیری شبانه روزی دولتمردان در روزهای اخیر و سفرهای استانی زودهنگام رییس جمهوری را به فال نیک گرفته و امیدواریم منشأ خیرات و برکات باشد. انجام این سفرها با اولویت استان‌های کم‌برخوردار، نشانگر عزم و اهتمام جدی دولت و ضرورت توجه بیشتر به این مناطق بوده که شایسته تشکر است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین، نصرت آباد و تفتان در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس، افزود: همانگونه که مستحضرید وظایف نمایندگان مجلس در قانون اساسی کاملا واضح و آشکار بوده و در دو مقوله قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون متمرکز است. به‌رغم میل باطنی وکلای ملت، روحیه‌ای ایجاد شده که مطالبات مردم از صحن علنی مجلس بازنشر و پیگیری می‌شود، این روند ضمن بزرگنمایی بیش از حد مشکلات و کمبودهای موجود، وقت و زمان زیادی را از مجلس گرفته و در واقع پرداختن به تکرار مکررات است.

حسین زهی افزود: از طرفی، اگر به علت محدودیت زمانی مشکلات یک روستا یا شهر تشریح نشود گلایه و نارضایتی ساکنان آن منطقه را به دنبال دارد. در کمتر مجلسی در سطح جهان با این روال جزییات مشکلات ابتدایی و ضروری شهروندان بازگو می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به دولتمردان بیان کرد: در دنیای امروز، صحن مجلس محل پیگیری حل مشکلات آب، برق، گاز و نظایر آن نیست، بازدید مسوولان و همچنین مکاتبات نمایندگان و پیگیر مستقیم ساکنان از طریق بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، کمبودها را به خوبی نمایان می‌سازد.

وی ادامه داد: شما بزرگواران با علم و آگاهی کامل نسبت به وجود این مشکلات، مسوولیت پذیرفته‌اید؛ گرچه روحیه بالای انقلابی، تفکرات جهادی و انگیزه خدمت در وجود شما بر کسی پوشیده نیست ولی انتظار داریم با هماهنگی و تعامل بیشتر شما و مجموعه، نمایندگان استان‌ها با انجام نشست‌های مشترک، به منظور برنامه ریزی مبتنی بر توان و شرایط اقتصادی و مالی کشور و پرهیز از وعده های غیرعملی و نامتعارف و توزیع عادلانه منابع موجود تعیین کرده و طرح‌های ضرورت‌دار در هر منطقه با مسوولیت نمایندگان آن استان در دستور کار قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد