30 درصد مدارس البرز فرسوده است


30 درصد مدارس البرز فرسوده است

سرپرست اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان البرز گفت: رشد جمعیت دانش آموزی در این استان سالانه به صورت میانگین 10 تا 12 هزار نفر است.

کارگر روز سه شنبه ۲۳ شهریور در آیین افتتاح متمرکز مجتمع های آموزشی، پرورشی و ورزشی قلم و رازی در کرج با اشاره به رشد فزاینده جمعیت در استان البرز و همجواری با تهران گفت: این استان نیازمند نگاه ویژه و اساسی در بحث توسعه زیر ساخت‌های آموزشی است چرا که رشد جمعیت دانش آموزی در این استان سالانه به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این نرخ رشد دانش آموزی مستلزم احداث حداقل ۱۰ مدرسه ۲۰ کلاسه و یا به عبارتی تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال است تا فقط نیازهای سالانه در خصوص رشد جمعیت رفع شود.

وی با اشاره به قدمت استان و فرسوده بودن مدارس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد مدارس و فضاهای کاربردی در استان البرز نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی هستند که معادل بازسازی ۳۰۰ مدرسه و ۴۵۰۰ کلاس درس است.

کارگر به دیگر معضلات حوزه توسعه و نوسازی در استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی کمبود فضای آموزشی است که این رقم در استان البرز یک هفتم نرم کشوری است.

وی افزود: با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزی استان البرز ما ۸۵۰ هزار متر مربع فضا نیازمندیم که معادل ۸۵۰۰ کلاس درس است.

وی تاکید کرد: برای تامین زیر ساخت‌های آموزشی استان در یک برنامه ۱۰ ساله ما نیازمند اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال هستیم.

کارگر افزود: سرانه فضاهای آموزشی در حال حاضر ۳.۲۸ متر مربع ارتقا یافته است که ۱۴۰ هزار متر مربع آن در چند سال اخیر به دلیل نگاه ویژه‌ای که در این حوزه به استان البرز شد افزوده شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)