آموزش حضوری در مدارس مناطق روستایی و عشایری


آموزش حضوری در مدارس مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید به صورت مجازی، گفت: در مدارس مناطق روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کم است، می توان پروتکل های بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت را اجرا کرد و آموزش حضوری اشکالی ندارد.

عباس سلطانیان در نشست خبری که عصر امروز (سه شنبه_۲۳شهریورماه) برگزار شد، با بیان اینکه تمام سیاست ها در حوزه آموزش عمومی و متوسطه در کشور در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به وزارت ابلاغ می شود، اظهار کرد: مطابق مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش که ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ تصویب شد، در زمانی که کرونا یا سایر بیماری های شایع در کشور اتفاق بیفتد، به غیر از پایه های نهم و دوازدهم، در سایر پایه ها امتحانات به صورت غیرحضوری است.

وی با اشاره به اهمیت دو پایه نهم و دوازدهم و پیامدهای آن در ادامه تحصیل دانش آموزان برای انتخاب رشته و ورود به دانشگاه، گفت: امتحانات این دو پایه در هر شرایطی حضوری خواهد بود، اما اینکه این امتحانات در زمان خودش در خردادماه برگزار شود، بستگی به شرایط بیماری دارد، اگر شرایط بیماری به گونه ای باشد که نتوانیم آزمون های حضوری را برگزار کنیم با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا می توانیم این آزمون ها را با تأخیر برگزار کنیم که امسال هم این اتفاق افتاد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در هر شرایطی امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است، افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند در مورد تاخیر امتحانات نظر بدهد.

وی در مورد بازگشایی مدارس، گفت: قطعا ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، سیاست کلی بازگشایی دانشگاه ها و مدارس را بررسی می کند و بر اساس مصوبات این ستاد، وزارت خانه ها مکلف به اجرای سیاست ها هستند. اخیرا در مصوبات جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم مشخص شد، مبنی بر اینکه واکسیناسیون فرهنگیان به شکل کامل انجام شود و بازگشایی مدارس به صورت تدریجی، آرام و مطمئن باشد.

سلطانیان ادامه داد: در شروع سال تحصیلی جدید آموزش را به صورت مجازی شروع خواهیم کرد، به غیر از مدارس مناطق روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان کم است که می توان پروتکل های بهداشتی مدنظر وزارت بهداشت را اجرا کرد، آموزش حضوری اشکالی ندارد.

وی گفت: به تدریج در ماه های آینده با واکسیناسیون کامل فرهنگیان و برنامه ریزی وزارت بهداشت برای واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، براساس دستورالعمل معاونت تحت عنوان نسخه صفر شش فعالیت مدارس روستایی و عشایری کم جمعیت و دورس عملی و کارگاهی هنرستان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری باملانع است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه یکی از نگرانی های ما در توسعه عدالت آموزشی، مدارس عشایری و روستایی بود، تصریح کرد: یکی از راهبردهایی که در سال گذشته اجرایی کردیم و امسال هم نقطه تمرکز ما فعالیت ما برای ارتقای کیفیت تحصیل این دسته از دانش آموزان است این است که شرایط حضور این دانش آموزان در مدارس فراهم شود و این اطمینان را داشته باشیم که این دانش آموزان مشمول آموزش هستند.

به گزارش ایسنا، وی پیرامون تغییر شیوه کنکور از سال ۱۴۰۲، گفت: مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و طی بخشنامه ای، سیاست ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به تمامی مدارس کشور ابلاغ شد. مطابق ماده ۹ این مصوبه، تمامی قوانین مغایر با این مصوبه ملغی شده و لازم الاجرا است و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نیز موظف است ظرف مدت حداکثر شش ماه سیاست های پیشنهادی را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند و بر اساس آن، شیوه نامه اجرایی تنظیم و ابلاغ شود.

سلطانیان در مورد سند ۲۰۳۰ نیز تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرد در هیچ مدرسه ای و در هیچ نقطه ای از کشور این سند اجرا نشده و مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه تنها سندی که تکلیف به اجرای آن داریم و مصوبه مجلس را دارد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: این سند ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار دارد که با تحققق این اهداف و راهکارها نظام تعلیم و تربیت کشور می تواند به اهداف عالی خود برسد. اگر برنامه های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کنید، مبتنی بر آموزه های دینی و راهکارها و اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظریه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در معاونت آموزش متوسطه ۲۸ برنامه داریم که شامل ۹۶ فعالیت در حوزه دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش و پژوهشسراهای دانش آموزی می شود که ابلاغ کرده ایم و بر حسن اجرای آن نظارت خواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت