تخریب 40 ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حاشیه‌نشین کاشمر


تخریب 40 ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حاشیه‌نشین کاشمر

دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاشمر گفت: صبح امروز 40 ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حاشیه‌نشین حسین‌آباد این شهر تخریب شد.

محمد شجعی در حاشیه این تخریب‌ها در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز که جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری، مسکن و شهرسازی، اوقاف، فرمانداری و دادستان عضو آن هستند و بر اساس بررسی‌های دستگاه‌های میدانی و گزارش دستگاه‌های مختلف تصمیم‌های لازم در این کارگروه اتخاذ و دستورهای لازم صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در جلسه ۱۴ شهریور ماه که این کارگروه تشکیل شد، ۱۰ روز به تمام دستگاه‌ها مهلت داده شد تا به خاطر اهمیت منطقه حسین‌آباد و اراضی حجتیه ورود جدی داشته باشیم که در این خصوص تمام ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و تذکرهای لازم به متخلفان داده و صورت جلسه شد.

دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاشمر اظهار کرد: از تمام این افراد خواسته شد به خاطر اینکه مصالح‎شان آسیب نبیند، آن‌ را جمع‌آوری کنند. در این رابطه توسط نیروی انتظامی تمام موارد صورت‌ جلسه شد و روی همه دیوارها نوشته شد که این مکان غیرمجاز بوده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری مکان اقدام شود.

وی مطرح کرد: به خاطر بی‌توجهی‌ این افراد و جمع نکردن مصالح با حمایت دستگاه قضایی و کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاشمر امروز در مرحله اول حدود ۴۰ ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حسین‌آباد کاشمر تخریب شد.

شجعی با بیان اینکه تمام ساخت و سازهای غیرمجاز در همه نقاط حریم و خارج از حریم شهر شناسایی و تخریب خواهند شد، بیان کرد: دوست نداریم به مردم و اموال عمومی خسارت وارد کنیم اما با کسی که در برابر قانون گردن‎کشی و به اموال عمومی دست درازی کند و یا تغییر کاربری انجام دهد، به شدت و بر اساس قانون با او برخورد خواهد شد.

وی گفت: به تمام متخلفان منطقه حسین‌آباد از مدت‌ها قبل و به روش‌های مختلف اطلاع‎ رسانی کردیم که هر چه سریع‎تر مصالح‎شان را جمع کنند. بر اساس قانون تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون مجوز غیرقانونی و مجازات دارد و کسانی که تخلف خود را تکرار کنند، به مراجع قضایی معرفی و برای آن‌ها جرم تعیین می‌شود.

دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاشمر مطرح کرد: از تمام شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه تغییر کاربری اراضی به دستگاه متولی مراجعه و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند؛ در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ پرونده تخلف ساخت و ساز تشکیل شده و به زودی رای آن صادر می‌شود، بیان کرد: با تاکید مسئولان شهر با تمام متخلفان و ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله باغ ویلاهای و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته توسط برخی مسئولان نیز برخورد می‌شود و هیچگونه گذشت و چشم‌پوشی نمی‌شود.

بر اساس آنچه اعلام شده بیش از ۸۶۰ ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حسین‌آباد انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار