فضای مجازی فرصتی برای برقراری عدالت تحصیلی است


فضای مجازی فرصتی برای برقراری عدالت تحصیلی است

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: فضای مجازی فرصتی برای برقراری عدالت تحصیلی است به گونه‌ای که اجرای آن در سال گذشته توانست مقداری از نابرابری‌های تحصیلی در استان را کاهش دهد.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اجرای سند تحول آموزش و پرورش اظهار کرد: مهمترین سندی که در آموزش و پرورش تنظیم شده و باید از سال‌های گذشته در دستور کار ما قرارمی‌گرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است اما متأسفانه به اندازه کافی به این سند توجه نشده و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: در راستای اجرای سند حتی گفتمان سازی لازم برای توجیه معلمان که مجریان اصلی سند تحول هستند انجام نشده و مجریان این سند نیز نسبت به آن آشنایی و اشرافیت لازم را ندارند.

وی گفت: اقدام جدی ما در سال ۹۸ و ۹۹ هدف گذاری و برنامه ریزی برای تحقق سند تحول بنیادین بود که اولین گام ما برای این مسئله گفتمان سازی اجرای سند تحول بنیادین بوده است، این مسئله در گروه آموزشی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی همراه شد و امسال در شعار تحصیلی "تربیت تمام ساحتی با رویکرد نو اندیشانه" نیز این مسئله به صراحت گنجانده شد.

این مسئول ابراز کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به جای استفاده از عنوان معلم از عنوان مربی استفاده می‌کند اما متأسفانه این نگاه در نظام تعلیم و تربیت کشور به درستی نهادینه نشده است که این تفکر مطرح شود ما به دنبال تربیت با تمام مختصات شش ساحت سند تحول باشیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبه اولیا بیشتر گرایش آموزشی دارد نه تربیتی گفت: تا زمانی که ما معلمان توانمندی لازم برای اجرای سند تحول نداشته باشند اتفاق مبارکی در کشور رخ نمی‌دهد لذا ما تمرکز خود را در توانمندسازی فرهنگیان گذاشتیم تا معلمان بتوانند با رویکرد جدید و نو اندیشانه ارتباط بگیرند و نسبت به سند باور داشته باشند.

اصغری سند تحول بنیادین را منشأ تحول مثبت در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و بیان کرد: ۲۵ بسته تحولی در استان اجرا شد که ما امیدواریم با وجود این بسته‌ها بتوانیم به آرمان‌ها و چشم‌اندازهای سند تحول بنیادین برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه راهبرد اصلی دولت عدالت طلبی است انتظار ما از دولت سیزدهم این است که آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اصلی نظام اداری، سیاسی و اجتماعی قرار دهد و موضوعات آموزش و پرورش در رأس موضوعات کشور قرار بگیرد زیرا بر این باوریم که اگر مسائل آموزش و پرورش برطرف شود بسیاری از مسائل کشور نیز برطرف می‌شود.

این مسئول هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری در جامعه برای رقم خوردن اتفاقات مثبت دانست و تصریح کرد: ما در زیرساخت‌ها مشکلات عدیده‌ای داریم چنانچه در سند تحولی که در طی ۱۰ سال گذشته ابلاغ شده به مسئله آموزش در فضای مجازی اشاره شده اما ما تا سال گذشته که دچار بحران کرونا و اجباری بود فضای مجازی رقم خورد سراغ آموزش‌های مجازی نرفته بودیم.

وی گفت: اگر ما از سال ۹۰ که سند تحول ابلاغ شد به تدریج دنبال رفع مشکلات بودیم امروز با مشکلات متعددی مواجه نمی‌شدیم.

اصغری بیان کرد: با گذر از کرونا به حالت گذشته باز نمی‌گردیم، حوزه فضای مجازی برای ما به یک فرصت تبدیل شده که ما می‌توانیم از آن به عنوان نحو مطلوب برای ارائه آموزش استفاده کنیم و می‌توان گفت فضای مجازی فرصتی برای برقراری عدالت تحصیلی است به گونه‌ای که اجرای آن در سال گذشته توانست مقداری از نابرابری‌های تحصیلی در استان را کاهش دهد و دانش‌آموزان ما از مناطق محروم هم توانستند در المپیادها شرکت کرده و مقامات خوبی را کسب نمایند.

این مسئول تاکید کرد: شعار امسال ما "نصیب برابری آموزشی" است که این امر زمانی محقق می‌شود که ما بتوانیم زیرساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی تمامی دغدغه‌های اولیا نسبت به فرزندان مورد توجه ما قرار دارد چرا که حفظ سلامت دانش آموزان از موارد مهم شمرده می‌شود اما متأسفانه تعطیلی مدارس، آسیب‌های بسیاری در حوزه زیستی و تربیت بدنی به جامعه وارده کرده است.


حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اجرای سند تحول آموزش و پرورش اظهار کرد: مهمترین سندی که در آموزش و پرورش تنظیم شده و باید از سال‌های گذشته در دستور کار ما قرارمی‌گرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است اما متأسفانه به اندازه کافی به این سند توجه نشده و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: در راستای اجرای سند حتی گفتمان سازی لازم برای توجیه معلمان که مجریان اصلی سند تحول هستند انجام نشده و مجریان این سند نیز نسبت به آن آشنایی و اشرافیت لازم را ندارند.

وی گفت: اقدام جدی ما در سال ۹۸ و ۹۹ هدف گذاری و برنامه ریزی برای تحقق سند تحول بنیادین بود که اولین گام ما برای این مسئله گفتمان سازی اجرای سند تحول بنیادین بوده است، این مسئله در گروه آموزشی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی همراه شد و امسال در شعار تحصیلی "تربیت تمام ساحتی با رویکرد نو اندیشانه" نیز این مسئله به صراحت گنجانده شد.

این مسئول ابراز کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به جای استفاده از عنوان معلم از عنوان مربی استفاده می‌کند اما متأسفانه این نگاه در نظام تعلیم و تربیت کشور به درستی نهادینه نشده است که این تفکر مطرح شود ما به دنبال تربیت با تمام مختصات شش ساحت سند تحول باشیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبه اولیا بیشتر گرایش آموزشی دارد نه تربیتی گفت: تا زمانی که ما معلمان توانمندی لازم برای اجرای سند تحول نداشته باشند اتفاق مبارکی در کشور رخ نمی‌دهد لذا ما تمرکز خود را در توانمندسازی فرهنگیان گذاشتیم تا معلمان بتوانند با رویکرد جدید و نو اندیشانه ارتباط بگیرند و نسبت به سند باور داشته باشند.

اصغری سند تحول بنیادین را منشأ تحول مثبت در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و بیان کرد: ۲۵ بسته تحولی در استان اجرا شد که ما امیدواریم با وجود این بسته‌ها بتوانیم به آرمان‌ها و چشم‌اندازهای سند تحول بنیادین برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه راهبرد اصلی دولت عدالت طلبی است انتظار ما از دولت سیزدهم این است که آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اصلی نظام اداری، سیاسی و اجتماعی قرار دهد و موضوعات آموزش و پرورش در رأس موضوعات کشور قرار بگیرد زیرا بر این باوریم که اگر مسائل آموزش و پرورش برطرف شود بسیاری از مسائل کشور نیز برطرف می‌شود.

این مسئول هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری در جامعه برای رقم خوردن اتفاقات مثبت دانست و تصریح کرد: ما در زیرساخت‌ها مشکلات عدیده‌ای داریم چنانچه در سند تحولی که در طی ۱۰ سال گذشته ابلاغ شده به مسئله آموزش در فضای مجازی اشاره شده اما ما تا سال گذشته که دچار بحران کرونا و اجباری بود فضای مجازی رقم خورد سراغ آموزش‌های مجازی نرفته بودیم.

وی گفت: اگر ما از سال ۹۰ که سند تحول ابلاغ شد به تدریج دنبال رفع مشکلات بودیم امروز با مشکلات متعددی مواجه نمی‌شدیم.

اصغری بیان کرد: با گذر از کرونا به حالت گذشته باز نمی‌گردیم، حوزه فضای مجازی برای ما به یک فرصت تبدیل شده که ما می‌توانیم از آن به عنوان نحو مطلوب برای ارائه آموزش استفاده کنیم و می‌توان گفت فضای مجازی فرصتی برای برقراری عدالت تحصیلی است به گونه‌ای که اجرای آن در سال گذشته توانست مقداری از نابرابری‌های تحصیلی در استان را کاهش دهد و دانش‌آموزان ما از مناطق محروم هم توانستند در المپیادها شرکت کرده و مقامات خوبی را کسب نمایند.

این مسئول تاکید کرد: شعار امسال ما "نصیب برابری آموزشی" است که این امر زمانی محقق می‌شود که ما بتوانیم زیرساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی تمامی دغدغه‌های اولیا نسبت به فرزندان مورد توجه ما قرار دارد چرا که حفظ سلامت دانش آموزان از موارد مهم شمرده می‌شود اما متأسفانه تعطیلی مدارس، آسیب‌های بسیاری در حوزه زیستی و تربیت بدنی به جامعه وارده کرده است.

کد خبر 5304910

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط