تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین 1400 حذف شد


تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین 1400 حذف شد

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از حذف تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین 1400 خبر داد و گفت: تاکنون پیشنهاد بازگشت زمینی زائران به داخل کشور مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین 1400 حذف شد

ایرنا: احمد محمدی فر با بیان اینکه در حال حاضر سهمیه در نظر گرفته شده از سوی عراق برای زائران ایرانی جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، شصت هزار نفر است، افزود: از روز گذشته(دوشنبه) ثبت‌نام برای سهمیه جدیدی که به‌تازگی اعلام شده، در سامانه «سماح» آغاز شده است.

وی با بیان اینکه افرادی در سامانه سماح ثبت‌نام کنند که حتماً دو دوز واکسن کرونا را تزریق و دارای کارت واکسن معتبر باشند و این اسامی از طریق سامانه از سوی وزارت بهداشت نیز کنترل می‌شود، تاکید کرد: زائران برای انجام سفر اربعین حسینی باید ویزا دریافت کنند ولی هزینه‌ای جهت دریافت ویزا نمی پردازند.

محمدی فر با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر توافق ایران و عراق برای لغو روادید گفت: لغو روادید فرایند دیگری است و مربوط به اربعین نیست و زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی حتماً باید ویزا بگیرند.

وی با اشاره به رایزنی اخیر رئیس ستاد مرکزی اربعین با نخست‌وزیر عراق افزود: در این دیدار در مورد مسائل مختلفی برای تسهیل حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق رایزنی شد و یکی از مسائل مورد گفتگو فراهم شدن زمینه برای انتقال تجهیزات و اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از طریق مرز زمینی به داخل عراق بود که با کلیات آن موافقت و قرار شد هیئت‌های کارشناسی دو کشور ایران و عراق در مورد جزئیات و روند اجرایی‌شدن آن با یکدیگر گفتگو کنند و این رایزنی‌ها ظرف امروز و فردا انجام خواهد شد.

محمدی فر در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با حذف تست «پی سی آر» برای دریافت روادید نیز گفت: صحبت از این بود که هم موقع دریافت ویزا و هم برای سوار شدن به هواپیما زائران تست «پی سی آر» بدهند. با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد انجام تست «پی سی آر» برای دریافت ویزا منتفی شد ولی برای سوار شدن به هواپیما باید این تست از سوی مسافران انجام شده باشد از دیگر سو یک‌بار دیگر هم تست «پی سی آر» در داخل فرودگاه‌های بغداد و نجف صورت می‌گیرد که قرار شد این فرایند نیز حذف شود.

محمدی فر با اشاره به شرایط کرونا در ایران و عراق گفت: با توجه به این موضوع مرزهای زمینی برای سفر زائران باز نخواهد شد و پیشنهاد ما مبنی بر اینکه زائران ایرانی در هنگام بازگشت به کشور از مرز زمینی وارد ایران شوند تا هزینه کمتری پرداخت کنند، مورد قبول طرف عراقی قرار نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟