77 برنامه آموزشی محیط زیستی در استان بوشهر اجرا شد


77 برنامه آموزشی محیط زیستی در استان بوشهر اجرا شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با مشارکت جوامع محلی 77 برنامه آموزشی- ترویجی در مناطق چهارگانه محیط زیست این استان اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز سه‏ شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رویکردهای مهم حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، طرح‌هایی مبتنی بر مشارکت زیست بومی جوامع محلی است.

وی بیان کرد: این طرح ها در سال‌های اخیر با موفقیت اجرایی شده و با توجه به مخاطرات محیط زیستی از جمله خشکسالی‌های اخیر در حفظ تنوع زیستی مناطق چهارگانه استان بوشهر بسیار موثر بوده است.
قلی نژاد با اشاره به اجرای برنامه‌های بسیار متنوع و متعدد با حضور فعالانه جوامع محلی اظهار داشت: در بیشتر برنامه های‌حفاظت و بهسازی محیط زیست، نقش بی بدیل جوامع محلی غیرقابل انکار بوده و همواره از این ظرفیت بسیار مهم بهره‎‌گیری شده است.
وی ادامه داد: ضرورت توجه به ظرفیت گسترده و عمیق جوامع محلی در زمینه حفاظت محیط زیست ایجاب کرده است تا همواره تلاش‌های گسترده‌ای برای بهره بردن از این ظرفیت وجود داشته باشد.

قلی نژاد اظهار کرد: بخشی از این فعالیت‌ها به ابتکار خود جوامع محلی بوده که نتیجه آن جلب اعتماد عمومی نسبت به مشارکت با سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

وی افزود: ساخت آبشخور، توزیع علوفه، انتقال آب از سرچشمه ها به آبشخورهای طبیعی و دست ساز، آبرسانی به آبشخورهای مناطق حفاظت شده، مهار آتش در ارتفاعات منطقه، کاشت درخت، تیمار و رهاسازی حیات وحش، نصب تابلو و همکاری در اجرای طرح های آموزشی محیط یار و محله سبز از جمله برنامه‌‎های اجرا شده در استان بوشهر با مشارکت جوامع محلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟