همدان میزبان جشنواره ملی «بشارت موعود»


همدان میزبان جشنواره ملی «بشارت موعود»

همدان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان جشنواره ملی مساوات و همدلی مهدوی با عنوان «بشارت موعود» خبر داد و گفت: در این رویداد پذیرای آثار هنرمندان سراسر کشور در 2 بخش فرهنگی و هنری هستیم.

«احمدرضا احسانی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار می‌شود.

وی تبیین مهدویت به عنوان جامعه آرمانی و تمدن مطلوب و مورد نیاز جامعه، تبیین راهبردها و راهکارهای تحقق تمدن اسلامی و تجلیل از افراد در گروه های مهدی یاور در قالب های مختلف و طرح اندیشه و ترویج فرهنگ مهدویت در قالب های فرهنگی و هنری را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری برشمرد.

احسانی با تأکید بر اینکه این جشنواره در ۲ بخش فرهنگی و هنری تدارک دیده شده افزود: بخش فرهنگی شامل شعر، داستان و دلنوشته و در بخش هنری شامل موشن گرافیک، کلیپ کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای و هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی، خوشنویسی) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دریافت آثار به صورت الکترونیک و از طریق سایت این اداره کل انجام می‌شود تصریح کرد: جزئیات فراخوان و نحوه ارسال آثار برای اطلاع علاقه‌مندان در این سایت به نشانی Hamedan.farhang.gov.ir منتشر شده است.

همدان میزبان جشنواره ملی «بشارت موعود»

هنرواره نمایشنامه‌خوانی عاشورایی همدان مهرماه برگزار می‌شود

احسانی همچنین از برگزاری هنرواره نمایشنامه‌خوانی عاشورایی استان خبر داد و گفت: فراخوان این هنرواره تیرماه منتشر شد و ۳۰ اثر از همدان، ملایر، تویسرکان، بهار و رزن به دبیرخانه این رویداد رسید.

وی خاطرنشان کرد: دهمین هنرواره نمایشنامه خوانی استان همدان به دلیل تقارن با ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با موضوع عاشورایی در شهرستان فامنین برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه داوری آثار توسط هیات انتخاب در حال انجام است افزود: نتایج داوری تا پایان شهریور اعلام خواهد شد.

به گفته او این هنرواره در روز های هفتم و هشتم مهرماه با خوانش نمایشنامه‌ها در محل کتابخانه شهرستان فامنین برگزار می‌شود و در آئین پایانی، به تشخیص هیات داوران از برگزیدگان رشته‌های بازیگری زن و مرد، متن، کارگردانی و توضیح صحنه‌خوان تجلیل می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم