هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار


هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

گجت نیوز بازی God Of War Ragnarok – خدای جنگ رگناروک سال آینده عرضه می‌شود و در این مقاله می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از آن را مطالعه کنید. تا اینجا، جزئیات و اطلاعات نسبتا کاملی از بازی God Of War Ragnarok در دسترس قرار گرفته که آن‌ها را در این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم. خدای جنگ سال... نوشته هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛...

بازی God Of War Ragnarok – خدای جنگ رگناروک سال آینده عرضه می‌شود و در این مقاله می‌توانید تمامی اطلاعات منتشر شده از آن را مطالعه کنید.

تا اینجا، جزئیات و اطلاعات نسبتا کاملی از بازی God Of War Ragnarok در دسترس قرار گرفته که آن‌ها را در این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم.

خدای جنگ سال ۲۰۱۸، یک آغاز تازه برای مجموعه بود که مورد تحسین بازی‌دوستان و منتقدان قرار گرفت و حتی با عبور از رد دد ریدمپشن ۲، اکثر جوایز بهترین بازی سال را از آن خود کرد.

تا پیش از آن، خدای جنگ: اسنشن (God of War: Ascension) تنها ۳۶۰ هزار نسخه فروخته بود و به نظر می‌رسید که شاید این سری بازی همانند گذشته طرفدار نداشته باشد اما استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) در ادامه اثری ساخت که هم برای طرفداران قدیمی راضی کننده بود و هم طرفداران جدید را جذب می‌کرد. بیش از ۱۲ میلیون نسخه از این قسمت جدید به فروش رسید تا به یکی از پرفروش‌ترین عناوین شرکت سونی نیز تبدیل شود.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

خدای جنگ جدید، سبک اکشنِ خطی قسمت‌های پیشین را کنار گذاشت و دنیایی خلق کرد که می‌توانستید در آن به گشت و گذار بپردازید و بارها شگفت‌زده شوید. از مبارزات هیجان انگیز و پازل‌های هوشمندانه تا یک داستان تاثیرگذار، این بازی در همه بخش‌ها فوق العاده بود. نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ نه تنها این مجموعه را احیا کرد بلکه یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم، پلی استیشن ۴ و حتی تاریخ لقب گرفت. با این موفقیت‌ها، بدیهی بود که ماجراجویی‌های کریتوس و فرزندش ادامه داشته باشد و این مسئله سال گذشته به صورت رسمی تایید شد.

قسمت اول ثابت کرد که یک بازی انحصاری درجه یک از نظر گیم پلی و روایت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؛ حالا قسمت دوم در راه است که می‌تواند استانداردهای قسمت پیشین را ارتقا دهد و یک اثر حماسی‌تر باشد.

همان طور که بالاتر هم اشاره شد، نسخه‌ی دوم در سال گذشته و در جریان مراسم رونمایی از کنسول پلی استیشن ۵ معرفی شد. سفر کریتوس و آترئوس به سرزمین‌های اسکاندیناوی و مبارزات‌شان با خدایان همچنان ادامه دارد و در ادامه می‌توانید اطلاعاتی که از این نسخه بدست آورده‌ایم را مطالعه نمایید.

بازی God Of War Ragnarok چه زمانی عرضه می‌شود؟

رگناروک یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های پلی استیشن ۵ است و سونی قصد داشت تا آن را زودتر عرضه کند اما شیوع کرونا ویروس، تمامی معادلات را بر هم زد و توسعه‌ی بسیاری از آثار بزرگ با مشکل رو به رو شد. این تاخیرها باعث شده تا قسمت دوم حداقل تا سال ۲۰۲۲ عرضه نشود و حتی این احتمال وجود دارد که شاهد انتشار بازی در سال ۲۰۲۳ باشیم.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

استودیوی سانتا مونیکا در صفحه‌ی رسمی توئیترش در رابطه با تاخیر بازی صحبت کرده و به این نکته اشاره داشته که «بر روی عرضه‌ی یک بازی باکیفیت تمرکز کرده است اما سلامتی اعضای تیم و خانواده‌های آن‌ها نیز اهمیت دارد». این بدین معناست که سانتا مونیکا نمی‌خواهد تیم‌ توسعه‌اش را به خطر بیندازد، حتی اگر بازی با تاخیرهای طولانی عرضه شود.

آن‌ها هنوز تاریخ دقیق انتشار بازی را اعلام نکرده‌اند اما گفته‌اند که در سال ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ منتشر می‎‌شود. آیا این نسخه باز هم به تعویق خواهد افتاد؟ احتمال‌اش وجود دارد اما باید منتظر ماند و دید.

عرضه برای کنسول پلی استیشن ۴

در حالی که تصور می‌شد سونی برای فروش بیشتر کنسول نسل نهمی‌اش، خدای جنگ ۲ را تنها برای پلی استیشن ۵ منتشر کند اما در یک اتفاق خوب، می‌توانید این بازی را بر روی پلتفرم پلی استیشن ۴ نیز تجربه کنید. این خبر ابتدا از سوی رئیس استودیوهای پلی استیشن، هرمن هالست (Hermen Hulst) در یک پرسش و پاسخ، اعلام شد و در جریان رویداد پلی استیشن در ماه سپتامبر، یک بار دیگر به صورت رسمی تایید شد.

هنوز نمی‌دانیم که چه تفاوتی میان این نسخه‌ها وجود دارد اما می‌توان انتظار داشت که نسخه‌ی پلی استیشن ۵ از نظر گرافیکی بهتر باشد و از فناوری‌‌‎هایی همچون ری تریسینگ و قابلیت‌های دسته‌ی دوال سنس نیز بهره ببرد.

نسخه‌ رایانه‌های شخصی؟

پس از ورود بازی‌های انحصاری پلی استیشن همانند هوی رین، هورایزن زیر داون، بیاند، دیترویت، دیز گان و آنچارتد به پلتفرم رایانه‌های شخصی، دیگر نباید از معرفی نسخه‌ی کامپیوتری عناوین سونی، متعجب و غافل‌گیر شد.

سونی مدتی قبل، استودیوی نیکسس سافتور (Nixxes Software) را نیز خریداری کرد که مهارت‌ ویژه‌ای در زمینه‌ی پورت کردن عناوین کنسولی دارد و این مسئله به شایعات مختلف دامن زد، از جمله اینکه سونی می‌خواهد آثار انحصاری بیشتری را برای رایانه‌های شخصی منتشر کند.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

اگرچه بازی God Of War Ragnarok هنوز به صورت رسمی برای رایانه‌های شخصی تایید نشده اما هرمن هالست در مصاحبه‌های اخیر، از علاقه‌ی سونی نسبت به این پلتفرم سخن گفته و همچنین اشاره کرده که آن‌ها قصد دارند تا سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

با این تفاصیل، می‌توان انتظار عرضه نسخه رایانه‌ای گاد آو وار ۲ را داشت اما این اتفاق همزمان با انتشار نسخه‌ی کنسولی رخ نخواهد داد. اگر قسمت دوم در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، نسخه‌ی پی سی آن احتمالا در سال ۲۰۲۴ یا حتی ۲۰۲۵ انتشار خواهد یافت.

داستان

تریلری که از بازی در ماه سپتامبر پخش شد، نشان داد که داستان این نسخه، «چندین سال» پس از قسمت اول رخ می‌دهد؛ در دورانی که وضعیت آب و هوایی و زمستان طولانی (فیمبول‌وینتر)، بقاء را برای کریتوس، آترئوس و میمیر سخت‌تر کرده است.

سونی همچنین در وبلاگ‌اش به این نکته اشاره داشته که «اگرچه قسمت اول، اعتماد و تعامل عمیقی میان پدر و پسر برقرار کرد اما هنوز در رابطه‌ی آن‌ها، پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد؛ خصوصا پس از پیش‌گویی عجیبی که به کریتوس الهام شد و آترئوس از ذات خود آگاهی پیدا کرد».

اگر خدای جنگ ۱ را بازی نکرده‌اید، دو پاراگراف بعدی را مطالعه نکنید. در بخش‌های پایانی قسمت اول مشخص می‌شود که آترئوس یک چهارم انسان، یک چهارم خدا و دو چهارم جاینت (Giant) است. اما رازگشایی شوکه کننده زمانی اتفاق می‌افتد که متوجه می‌شویم نام واقعی آترئوس، لوکی (Loki) است؛ همان ایزد شرور، حیله‌گر و بدطینت مشهور.

در پایان همچنین میمیر به کریتوس هشدار می‌دهد که یک «فیمبول‌وینتر» سه ساله آغاز شده است؛ یک زمستان طولانی که معمولا پس از آن، «رگناروک» رخ می‌دهد (پایان جهان یا همان نبرد بزرگی که منجر به کشته شدن بسیاری از اساطیر بزرگ شمال می‌شود). علاوه بر این‌ها، در پایان مخفی بازی، به آترئوس الهام می‌شود که در پایان فیمبول‌وینتر، ثور (Thor) یا همان ایزد قدرتمند آذرخش، طوفان و تندر از راه خواهید رسید تا در مقابل او و پدرش قرار بگیرد.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

در قسمت دوم، آترئوس «به شدت کنجکاو» است. همانند دیگر نوجوانان، او می‌خواهد بفهمد که چه کسی است و بیش‌تر از این، می‌خواهد بفهمد که «در نهایت به چه کسی تبدیل خواهد شد». جنگ بزرگی در راه است که لوکی در آن به شکل معماگونه‌ای نقش دارد و آترئوس نمی‌تواند از کنار این مسئله به راحتی عبور کند. او می‌خواهد خانواده‌اش را از خطر دور نگاه دارد اما در عین حال، نمی‌خواهد از مبارزه دست بردارد و اجازه دهد که کشمکش‌ها، باعث نابودی ۹ قلمرو شوند.

کریتوس با درس‌هایی که از مبارزات‌اش با خدایان آموخته، به آترئوس در این مسیر کمک خواهد کرد. او می‌خواهد پسرش را از خطرات آتی حفظ کند و مبارزه‌اش با بالدر (Baldur)، نشان داد که درگیر شدن با خدایان آسیر (Aesir)، جز تراژدی و بدتر شدن اوضاع، چیزی برای او نخواهد داشت.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

آترئوس

حالا کریتوس و آترئوس باید انتخاب کنند که می‌خواهند به چه مسیری قدم بگذارند و انتخاب آن‌ها در آستانه‌ی به وقوع پیوستن رگناروک، سرنوشت تمامی کسانی که در ۹ قلمرو زندگی می‌کنند را رقم خواهد زد.

رگناروک که به آن «سرنوشت خدایان» نیز گفته می‌شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای اساطیر اسکاندیناوی است. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، رگناروک منجر به نابودی جهان می‌شود و شامل جنگ بزرگی است که در آن، خدایان بسیاری نابود می‌شوند. و البته این تمام ماجرا نیست، رخدادهای طبیعی نیز رخ می‌دهند که نتیجه‌اش غوطه‌ور شدن جهان در آب و کشته شدن اکثریت انسان‌ها است. در ادامه، جهان از ابتدا آغاز می‌شود و خدایان بازمانده و نجات یافتگان بازمی‌گردند. آیا کریتوس و فرزندش می‌توانند جلوی رگناروک را بگیرند؟

دشمنان
هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

فریا

دشمنان اصلی شما در بازی، فریا (Freya) و ثور هستند. فریا در گذشته، یکی از دوستان کریتوس بود اما پس از اینکه فرزندش، بالدر توسط کریتوس کشته شد، حالا در جستجوی انتقام است.

فریا یکی از خدایان ونیر (Vanir) است که به خاطر رابطه‌شان با جادو مشهور هستند. او خدای بدی نیست و حتی یک سلحشور نیرومند به حساب می‌آید اما از کریتوس خشمگین است و هر سلاحی که در اختیار دارد را به کار خواهد گرفت تا در رابطه با قاتل پسرش عدالت را اجرا کند.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

ثور

در سوی دیگر، ثور، کریتوس را مقصر مرگ پسران و برادر ناتنی‌اش می‌داند. این ایزد افسانه‌ای و نیرومند، تمام خشم خود را روانه‌ی کریتوس و آترئوس خواهد کرد و کمتر کسی می‌تواند در مقابل او ایستادگی کند. اگر ثور را با شخصیت دوست داشتنی‌اش از دنیای سینمایی مارول می‌شناسید، باید آن تفکرات را کنار بگذارید زیرا ثورِ بازی God Of War Ragnarok یکی از بی‌رحم‌ترین خدایان آسیر است.

مبارزات و گیم پلی

خدای جنگ ۲۰۱۸ از سیستم‌ها و مکانیک‌های گیم پلی درخشانی بهره می‌برد و نسخه‌ی رگناروک نه تنها در این بخش بهبود خواهد داشت بلکه شامل نوآوری‌های مختلفی هم می‌شود.

سونی در این رابطه گفته‌ است که تیم سازنده‌ «از نسخه ۲۰۱۸ الهام گرفته تا مبارزات در عین حال که حس آشنایی دارند، جدید به نظر برسند». یکی از اهداف آن‌ها این بوده که بازیکنان حق انتخاب بالاتری در مبارزات داشته باشند. شما در هجوم، دفاع و استفاده از اِلمان‌های مختلف، آزادی بیشتری دارید و می‌توانید به آن سبکی که دوست دارید، بازی کنید.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

دشمنان هم در این نسخه تنوع بالاتری دارند و البته سرسخت‌تر از گذشته هستند. همچنین با «موجودات جدیدی» رو به رو خواهید شد که با الهام از اساطیر نورس طراحی شده‌اند. از دشمنان جدیدی که تاکنون فاش شده‌اند می‌توان به استاکر (Stalker) و درکی (Dreki) اشاره کرد.

سفری به آزگارد (Asgard)

در خدای جنگ ۲۰۱۸، بازیکنان به شش قلمرو از نه قلمرو سفر کردند، این بار اما به همه‌ی قلمروها قدم خواهید گذاشت. واناهایم (Vanaheim)، سوارت‌آلفهایم (Svartalfheim) و آزگارد، سه قلمرویی هستند که در قسمت اول به آن‌ها پرداخته نشد. دیگر قلمروها هم اگرچه در این نسخه وجود دارند، اما به مناطق جدیدی از آن‌ها وارد می‌شوید.

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

به گفته‌ی سونی، مراحل این نسخه بسیار متنوع‌تر و زیباتر از نسخه‌های پیشین طراحی شده‌اند و وارد بخش‌های اسرار آمیز و حیرت انگیزی می‌شوید که تاکنون مشابه آن‌ها را مشاهده نکرده‌اید.

تریلرها

تریلر معرفی این بازی، چیز زیادی از آن نشان نداد اما ویدیویی که مدتی قبل از بازی منتشر شد، شامل جزئیات جالبی از گیم پلی بازی می‌شود و یک نمای کلی از اثر را نشان می‌دهد. این تریلر را از لینک زیر می‌توانید تماشا کنید.

تیم صداپیشگان

همانند قسمت اول، کریستوفر جاج (Christopher Judge) و سانی سالجیک (Sunny Suljic)، به ترتیب صداپیشگی کریتوس و آترئوس را برعهده دارند. رایان هرست (Ryan Hurst) در نقش ثور، لایا دلیون (Laya DeLeon) در نقش انگربودا (Angrboða)، بن پرندرگست (Ben Prendergast) در نقش تیر (Tyr) و ریچارد شیف (Richard Schiff) در نقش اودین، دیگر اعضای تیم صداپیشگی هستند.

موسیقی

بر مک‌کرری (Bear McCreary) همانند نسخه اول، ساخت موسیقی متن بازی را برعهده دارد. او برای بعضی از شخصیت‌های جدید هم موسیقی‌های اختصاصی ساخته است که شنیدن آن‌ها بدون شک خالی از لطف نیست. مک‌کرری که موسیقی بازی کال آف دیوتی: ونگارد (Call of Duty: Vanguard) را هم اخیرا ساخته است، برای قسمت اول خدای جنگ توانست چندین جایزه را به خانه ببرد (از جمله جایزه بهترین موسیقی بازی بفتا).

یک کارگردان جدید

کارگردان نسخه‌ی اول، کوری بارلوگ (Cory Barlog) که ساخت خدای جنگ ۲ (۲۰۰۷) را نیز در کارنامه دارد، این بار تنها در نقش تهیه کننده در پروژه حضور دارد و اریک ویلیامز (Eric Williams) که از قدیمی‌های مجموعه به حساب می‌آید، کارگردانی این نسخه را برعهده گرفته است. البته این مسئله نباید نگران کننده باشد، استودیوی سانتا مونیکا در توسعه‌ی بازی‌های مختلف، معمولا از کارگردان‌های متفاوتی استفاده می‌کند و تاکنون با مشکلی رو به رو نشده است.

کوری بارلوگ در رابطه با تغییر کارگردان این نسخه گفته است که «مهم‌ترین چیز برای ما این است که هر بار، یک نوع نگاه تازه به بازی‌ داشته باشیم». او همچنین به این نکته اشاره داشته که ساخت یک بازی تا چه اندازه برای یک کارگردان، طاقت فرسا است و شاید بهتر باشد که پروژه‌ی بعدی به یک فرد دیگر سپرده شود که انرژی بیشتری دارد.

بسته‌های الحاقی

هرآنچه از بازی God Of War Ragnarok می‌دانیم؛ داستان، گیم‌پلی، تاریخ انتشار

تا اینجا، هیچ صحبتی از بسته‌های الحاقی بازی نشده و این احتمال وجود دارد که به طور کلی، بسته الحاقی خاصی برای قسمت دوم منتشر نشود. خدای جنگ ۲۰۱۸، چندین آپدیت دریافت کرد که محتواهای تازه‌ای را به آن اضافه می‌کرد، همانند برقراری تعادل بیشتر میان عناصر بازی، یک زره جدید و اجازه‌ی تجربه‌ی دوباره بازی با تمامی تجهیزات و مهارت‌هایی که بار اول بدست آورده بودید.

قسمت پیشین، هیچ اکسپنش ویژه‌ای نداشت که بتوان به صورت جداگانه خریداری کرد اما شاید سونی بخواهد برای قسمت دوم، رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد.

آیا منتظر بازی God Of War Ragnarok هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس