شناسایی 5023 دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل در استان اصفهان


شناسایی 5023 دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل در استان اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شناسایی 5 هزار و 23 دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل در استان اصفهان، گفت: از این تعداد 3 هزار و 402 نفر شناسایی و جذب شدند و هزار و 621 دانش آموز شناسایی نشدند.

لیلا سادات ابطحی در نشست خبری که عصر امروز (سه شنبه_۲۳شهریورماه) برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: بر اساس آمار اسمی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان اصفهان، ۵ هزار و ۲۳ دانش آموز بازمانده و تارک تحصیل در استان در سال تحصیلی گذشته داشتیم که از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۲ نفر شناسایی و جذب شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۲۱ دانش آموز با وجود همه تلاش هایی که در استان انجام شد و بسیج همگانی شناسایی نشدند، گفت: اگر این دانش آموزان شناسایی می شدند قطعا جذب می شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان بازمانده و تارک تحصیل در تمام نقاط استان انجام شد، گفت: با این وجود بیشتر دانش آموزان بازمانده و تارک تحصیل در مناطق محروم و حاشیه شهر اصفهان و دانش آموزان اتباع خارجی بودند که تلاش کردیم با بسیجیان جهادگر مورد حمایت آموزشی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همه دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی دچار آسیب شده بودند و نیاز به تلاش بیشتر داشتند نیز در تابستان با طرح تثبیت یادگیری، مورد آموزش های حمایتی قرار گرفتند و نتایج خوبی در آزمون های شهریورماه داشتیم.

ورود ۹۱ هزار و ۹۲۳ دانش آموز به پایه اول ابتدایی

ابطحی با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید شاهد ورود ۹۱ هزار و ۹۲۳ دانش آموز به دوره اول ابتدایی هستیم، گفت: برنامه ریزی های خاصی برای این دانش آموزان صورت گرفته و با توجه به اینکه میزان پوشش و ثبت نام در کلاس اول یکی از شاخص های ارزیابی در آموزش و پرورش است، در صددیم کودک بازمانده از تحصیل در استان نداشته باشیم و تک تک دانش آموزان را رصد می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سال قبل در دوره پیش دبستانی سنجش انجام نشد، سنجش کودکان برای ورود به پایه اول ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و با قدرت در استان انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین با تاکید بر اهمیت توانمندسازی معلمان پایه اول ابتدایی، اظهار کرد: تدوین اطلس دسترسی به فضای مجازی، بسته های آموزشی برای معلمان و سازماندهی معلمان کلاس اول در اولویت قرار گرفت و درصدد هستیم معلمان این پایه توانمندی های به روز خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش رایگان مجازی در دوره پیش دبستانی داشتیم، خاطرنشان کرد: محتواهای بسیار ارزشمندی در استان تهیه شده و امسال هم بسته های خوبی به صورت مجازی و آموزشی داریم، همچنین شاهد استقرار سازمان ملی تعلیم و تربیت هستیم که امیدواریم بتوانیم دوره پیش دبستانی را تقویت کنیم.

۲۷ درصد از مدارس استان نیاز به بازسازی دارند

سید محمد میرپور-معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام معلمانی که دارای شرایط قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی هستند تعیین تکلیف شده اند، گفت: اقدامات لازم برای استخدام این معلمان انجام شده است.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان با استفاده از پتانسیل نیروهای غیر موظف شاغل و بازنشسته، ورودی دانشگاه فرهنگیان، سهمیه استخدامی، سهمیه سرباز معلمی، تدریس عوامل اجرایی مدارس و استفاده از طرح خرید خدمات جبران می شود. همچنین آموزشی و برون سپاری در حوزه دانش آموزان کار و دانش برای جبران کمبود در شروع سال تحصیلی انجام شده است.

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ مجوز سازمان امور استخدامی انجام می شود، تصریح کرد: افراد در آزمون سازمان سنجش شرکت می کنند و در صورت قبولی، مصاحبه می دهند و پس از اینکه در دوره های پودمان دانشگاه فرهنگیان شرکت کردند، به آموزش و پرورش می پیوندند. نیروهای آزاد در مدارس غیر دولتی هم می توانند در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اعلام اینکه ۶۵ پروژه با ۲۸۱ باب کلاس درس در استان آماده و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شد، گفت: در مرحله دوم اجرای ۵۵ پروژه با ۲۸۸ باب کلاس در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته که در شروع سال تحصیلی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه هایی که برای ساخت و ساز مدارس داریم، ۲۷ درصد از مدارس استان نیاز به بازسازی دارند که با همکاری خیرین و اعتبارات دولتی، عملیات بازسازی این مدارس در حال انجام است تا بتوانیم مدارس ایمنی در سطح استان داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت