هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت


هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد آمادگی آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید، گفت: با وجود همه کاستی ها و به ویژه کمبود نیروی انسانی، از پتانسیل های آموزش و پرورش استفاده کرده ایم و از شروع سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.

محمد اعتدادی، در نشست خبری که عصر امروز (سه شنبه_۲۳شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه شاید کمتر دستگاهی در دوران کرونا به اندازه آموزش و پرورش آسیب دیده باشد، اظهار کرد: در این دوران آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم کیفیت آموزش را حفظ کنیم و فضای مجازی اجازه نداده به نحو مطلوب فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه شبکه شاد یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش در کشور است، گفت: با همه کم و کاستی هایی که در زمان رونمایی از شبکه شاد داشتیم، امروز به جایی رسیده ایم که بسیاری از مشکلات این شبکه برطرف شده و استفاده از شاد برای دانش آموزان و والدین دانش آموزان و فرهنگیان به صورت رایگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در مورد آمادگی آموزش و پرورش اصفهان برای شروع سال تحصیلی جدید، گفت: با وجود همه کاستی ها و به ویژه کمبود نیروی انسانی، از پتانسیل های آموزش و پرورش استفاده کرده ایم و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.

خانواده‌ها به آموزش و پرورش اعتماد کنند

محمدرضا ناظم زاده-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه، با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد، گفت: اما با توجه به تقدم سلامت بر آموزش، اگر ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش به این نتیجه برسند که بازگشایی تدریجی اتفاق افتد، نیاز به اقناع خانواده ها داریم.

وی با بیان اینکه گاهی نگرانی های خانواده دانش آموزان بی مورد است، تأکید کرد: باید این اطمینان را به جامعه بدهیم تا خانواده ها با آموزش و پرورش همراهی و اعتماد کنند و اجازه بدهند در صورت تصویب، دانش آموزان دو تا سه روز در هفته در مدرسه حاضر شوند.

اولویت اول سلامت دانش آموزان است

محسن الماسی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه همه دنیا در تلاش برای واکسیناسیون جمعیت علیه کرونا هستند، گفت: واکسیناسیون در حوزه معلولین محدودیت های خاص خود را دارد، چون بیشتر دانش آموزان بیماری های زمینه ای دارند و تزریق برخی واکسن ها ممکن است برای آنها مشکل ایجاد کند.

وی تأکید کرد: اولویت اول سلامت دانش آموزان است و بعد از اطمینان و صیانت از سلامت دانش آموزان چه عادی و چه استثنایی به سوی بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس حرکت خواهیم کرد.

واکسیناسیون ۸۰ درصد از فرهنگیان اصفهان

آذرکیوان امیرپور- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز با تأکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی تحت عنوان شیوه نامه صفر شش به تمام مدارس ابلاغ شده که چه در مدارس دولتی و چه غیر دولتی باید رعایت شود، گفت: در این صورت می توان مدارس را باز کرد.

به گزارش ایسنا، وی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان نیز گفت: در هفته گذشته دوز دوم واکسن سینوفارم و برکت تزریق شد. هم اکنون ۸۰ درصد از فرهنگیان استان واکسینه شده اند و مشکلی برای واکسیناسیون فرهنگیان نداریم. تعدادی بازمانده به خاطر بیماری و دلایل دیگر داریم که می توانند در مراکز تجمیعی واکسن تزریق کنند.

آمادگی بازگشایی و برگزاری کارگاه های حضوری از اول مهر

پیمان شاهپوری-رئیس اداره فنی حرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در مورد برگزاری کارگاه های علمی، گفت: ماهیت آموزش های فنی و مهارت کارگاه است، با این وجود در بسیاری از رشته ها می توان درصدی از آموزش را در فضای مجازی برگزار کرد در عین حال که دانش آموز باید در فضای کارگاهی نیز قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس آنچه تحت عنوان دستورالعمل صفر شش ابلاغ شده دو پارامتر را موثر دانسته، توضیح داد: اولین پارامتر تراکم کلاس ها است که دروس کارگاهی همیشه با گروه های ۱۵ نفره بسته می شود. دومین پارامتر سرانه فضای بزرگ و یا کاهش تراکم دانش آموزان است که عملا فضای کارگاه ها بزرگ است و می تواند مطابق دستورالعمل باشد.

شاهپوری خاطرنشان کرد: کارگاه های هنرستان ها آمادگی بازگشایی و برگزاری کارگاه های حضوری از اول مهر را دارد، اما این موضوع در نهایت به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و آموزش و پرورش برمی گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر