10 فعال حوزه جنگلبانی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند


10 فعال حوزه جنگلبانی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از انتخاب و معرفی 10 نفر از جنگلبانان استان در جشنواره ملی جنگلبانان و جان‌نثاران منابع طبیعی خبر داد.

هومان خاکپور عصر روز سه‌شنبه در مراسم پنجمین جشنواره ملی مقام جنگلبانان، جان‌نثاران منابع طبیعی که صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: همه سال مراسم تجلیل جنگلبانان و جان‌نثاران منابع طبیعی نهم مردادماه به مناسبت روز جنگلبان برگزار می‌شد که امسال به دلیل وضعیت شیوع کرونا این مراسم با تاخیر برگزار شد.

وی اظهار داشت: این جشنواره امسال با ۱۴ شاخص در پنج حوزه از فعالان عرصه حفاظت و صیانت از جنگل و منابع طبیعی تجلیل شد که شامل نیروهای منابع طبیعی و ماموران منابع طبیعی و خانواده آنها، جنگل‌بانان ایثارگر، نیروهای مردمی که در حفاظت منابع طبیعی و مقابه با حریق دچار صدمه شده باشند، جنگلبانان افتخاری، نیروهای مردمی و یا چهره‌های فرهنگی، ورزشی و فعالان اجتماعی که در حفاظت منابع طبیعی اقداماتی داشته باشند و همیاران طبیعت که درسامانه ثبت‌نام شده باشند تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پنج هزار نفر همیار طبعیت در استان فعال است، گفت: سه هزار نفر از این تعداد دانش‌آموز، یک‌هزار و ۳۰۰ نفر همیار طبیعت مروج و ۷۰۰ نفر همیار طبیعت محافظ هستند.

به گفته خاکپور، صدور کارت قضایی برای جنگلبانان نیز برای حمایت بیشتر از این قشر آغاز شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف تجلیل از محافظان منابع طبیعی و بزرگداشت حافظان و حامیان عرضه منابع طبیعی و نیروهای داوطلب مردمی و همیاران طبیعت در عرصه حفاظت از منابع طبیعی، حفاظت از جنگل و جلوگیری از آتش‌سوزی و تخریب عرصه مرتعی و جنگلی برای پنجمین سال است که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون به ازای هر شش هزار هکتار جنگل و یک نیروی قرقبان و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است و رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!