20میلیارد ریال برای شبکه بی‌سیم منابع طبیعی چهارمحال وبختیاری هزینه شد


20میلیارد ریال برای شبکه بی‌سیم منابع طبیعی چهارمحال وبختیاری هزینه شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت توسعه شبکه بی‌سیم دیجیتال برای ارتباط‌دهی در عرصه‌های منابع طبیعی و افزایش ارتباط رادیویی قرقبانان گفت: 20 میلیارد ریال برای توسعه این شبکه در استان هزینه شده است.

سید اسماعیل صالحی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح شبکه بی‌سیم منابع طبیعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راه‌اندازی و فعال شدن شبکه بی‌سیم و سیستم دیجیتال منابع طبیعی در استان پنج سایت تکرار کننده، ۱۸ دکل و ایستگاه ثابت راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش شبکه بی‌سیم در منابع طبیعی استان هم‌اکنون ۷۰ درصد است، گفت: با راه‌اندازی پنج سایت تکرار کننده جدید پوشش این شبکه به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲۵ دستگاه بی‌سیم دستی، ۲۸ دستگاه بی‌سیم خودروی، ۲۸ دستگاه بی‌سیم ایستگاه ثابت، ۱۸ دستگاه دکل ایستگاه ثابت، ۱۸ دکل و ۱۴ دستگاه دیش و لینک رادیویی در استان فعال است.

صالحی اظهار داشت: برای پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه بی‌سیم به ۴۵ دستگاه بی‌سیم دستی، پنج دستگاه بی‌سیم خودروی و پنج دکل نیاز است.

وی افزود: طرح بی‌سیم دیجیتال ارتباط‌دهی در عرصه‌های منابع طبیعی با هدف افزایش ارتباط رادیویی قرقبانان، کاهش هزینه‌های اداری و تماس با عوامل حفاظتی در منطقه دایر شده است.

به گفته وی،سیستم دیجیتال منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری همزمان با استانهای تهران، قزوین و خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون به ازای هر 6 هزار هکتار جنگل و یک نیروی قرقبان و ۳۰ هزار مرتع یک نیروی قرقبان در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعال است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان