با آیپد‌های 2021 اپل آشنا شوید


با آیپد‌های 2021 اپل آشنا شوید

پس از معرفی دو آیپد جدید در رویداد اخیر اپل، نگاهی مختصر به تمامی اعضای خانواده‌ی تبلت‌های و مقایسه‌ی آن‌ها با هم خواهیم داشت.

اپل لحظاتی پیش طی رویدادی با عنوان California Streaming، از نسل جدید بسیاری از محصولات خود رونمایی کرد. در این بین شاهد معرفی دو آیپد جدید بودیم؛ آیپد مینی و آیپد.

نسل جدید آیپد مینی با تغییرات بسیار گسترده‌ای همراه بوده است و اکنون از زبان طراحی برادران گران‌تر خود (آیپد پرو و آیپد ایر) بهره می‌برد. حاشیه‌های باریک‌تر باعث شده است تا اکنون آیپد مینی جدید اپل از وجود نمایشگر ۸.۳ اینچی رتینا بهره می‌برد که از ویژگی‌هایی نظیر True Tone، P3 Wide Color و همینطور روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد. اپل در نسل جدید آیپد‌مینی، از آیپدایر الهام گرفته و سنسور اثرانگشت را روی کلید پاور تعبیه کرده است.

یکی دیگر از مشخصه‌های آیپد مینی جدید که شاید موجب شگفتی بسیاری از کاربران شد، استفاده از پردازنده‌ی بسیار توانمند A15 Bionic است تا این تبلت کوچک را از آیپد ایر نیز توانمند‌تر سازد. اپل در آیپد مینی جدید از سنسور‌ها و همینطور ISP‌ جدیدی نیز بهره می‌برد. سنسور مورد استفاده در دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است با دیافراگم ۱.۸ است که به واسطه‌ی ISP‌ جدید می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند.

آیپد جدید نیز از همان طراحی کلاسیک بهره می‌برد؛ با این تفاوت که نسل نهم تبلت اقتصادی اپل، اکنون به پردازنده‌ی A13 Bionic‌ مجهز شده است و از قلم اپل پنسل نیز پشتیبانی می‌کند. استفاده از ماژول‌های توانمند‌تر در بخش دوربین اصلی و سلفی نیز این تبلت را در جایگاه بهتری برای انجام تماس‌های تصویری و تصویربرداری‌های سطح پایین، در مقایسه با نسل پیشین خود قرار می‌دهد.

با آیپد‌های 2021 اپل آشنا شوید

آیپد پرو به ‌عنوان پرچم‌دار تبلت‌های اپل با پردازنده‌ی بسیار توانمند M1 در دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲/۹ اینچی به بازار عرضه شده است. تراشه‌ای که پیش‌تر به مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی قدرت می‌بخشید. تراشه‌ی M1 آیپد پرو 2021 واحد CPU هشت هسته‌ای و واحد GPU هشت هسته‌ای دارد. نمایشگر‌های آیپد پرو نیز از بهترین نمونه‌های ساخته شده در اپل هستند. مدل ۱۲٫۹ اینچ آیپد پرو 2021 اپل مجهز به صفحه‌نمایشی بر پایه‌ی فناوری مینی LED است که با نام Liquid Retina XDR شناخته می‌شود. صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR به حداکثر روشنایی تمام‌صفحه‌ی ۱۰۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت دست می‌یابد. صفحه‌نمایش مدل ۱۲٫۹ اینچ آیپد پرو 2021 همچون مدل ۱۱ اینچ از فناوری‌های دیگر نظیر ProMotion و True Tone بهره می‌برد و فضای رنگی وسیع P3 را نیز به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. بررسی تخصصی این تبلت را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

نسل چهارم آیپد ایر نیز اکنون با طراحی مشابه با آیپد پرو با نمایشگر ۱۰/۹ اینچ Liquid Retina display با وضوح ۲٬۳۶۰ در ۱٬۶۴۰ پیکسل، پردازنده‌ی A14 Bionic عرضه می‌شود. در پنل پشتی آیپد ایر نسل جدید از دوربینی با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کنند که همان دوربین به‌کاررفته در آیپد پرو است. در آیپد ایر، دوربین اصلی دارای سیستم لرزش‌گیر ویدئوی پیشرفته‌تر است.

در ادامه می‌توانید مشخصات فنی تمامی تبلت‌های اپل را مشاهده کنید.

با آیپد‌های 2021 اپل آشنا شوید

دیجی سرویس حامی پوشش زنده‌ی زومیت از رویداد معرفی آیفون‌های جدید اپل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!