اپل آیفون 13 مینی رسما معرفی شد


اپل آیفون 13 مینی رسما معرفی شد

بالاخره روز موعود فرا رسید و دقایقی پیش کمپانی اپل در رویداد اختصاصی خود از گوشی‌های هوشمند سری آیفون 13 رونمایی نمود. شرکت اپل، نام کوچکترین عضو از خانواده جدید گوشی‌های هوشمند خود را آیفون 13 مینی نهاده و اذعان نموده است که این دستگاه مختص کاربرانی طراحی شده که به خرید گوشی‌های هوشمند با ابعاد کوچک‌تر تمایل بیشتری دارند. خلاصه ای از ویژگی‌های...

بالاخره روز موعود فرا رسید و دقایقی پیش کمپانی اپل در رویداد اختصاصی خود از گوشی‌های هوشمند سری آیفون 13 رونمایی نمود. شرکت اپل، نام کوچکترین عضو از خانواده جدید گوشی‌های هوشمند خود را آیفون 13 مینی نهاده و اذعان نموده است که این دستگاه مختص کاربرانی طراحی شده که به خرید گوشی‌های هوشمند با ابعاد کوچک‌تر تمایل بیشتری دارند.

خلاصه ای از ویژگی‌های جدید آیفون 13 مینی

ناچ کوچکترصفحه نمایش با 28 درصد روشنایی بیشتزسنسور دوربین بزرگترچیپست نسل جدیدباتری بزرگترارتقای ظرفیت پایه حافظه ی ذخیره سازی
نمایشگر آیفون 13 مینی

با اینکه در سال گذشته گوشی هوشمند آیفون 12 مینی آنطور که باید و شاید مورد اقبال کاربران قرار نگرفت، اما همچنان اپل اصرار به عرضه نسخه مینی در سال جاری داشته است. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، کمپانی اپل گوشی‌های هوشمند جدید خود را بدون تغییر در اندازه و در چهار مدل معرفی کرد. کوچکترین عضو این سری، یعنی آیفون 13 مینی، از یک صفحه نمایش اولد 5.4 اینچی با رزولوشن 2340 در 1080 و نرخ نوسازی 120 هرتز برخوردار است. براساس اعلام اپل، صفحه نمایش این گوشی هوشمند از 28 درصد روشنایی بیشتری نسبت به نسل گذشته خود برخوردار خواهد بود.

دوربین آیفون 13 مینی

مطابق انتظار، نسل جدید آیفون مینی اپل، از ناچ کوچکتری بهره برده و چیدمان دوربین‌های گوشی در پنل پشتی دچار تغییراتی شده و به صورت مورب درآمده است. همانطور که اشاره شد، در قسمت فوقانی صفحه نمایش آیفون 13 مینی یک ناچ کوچک تعبیه شده است که میزبان دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این دستگاه است. در پنل پشتی این دستگاه نیز ماژول دوربین دو‌گانه‌ای خودنمایی می‌کند که یکی از آنها دوربین اصلی و دیگری سنسوری فوق عریض است.

باتری آیفون 13 مینی

با توجه به آنکه آیفون 12 مینی، از نظر عمر باتری عملکرد ناامید کننده‌ای از خود برجای گذاشت، اپل در صدد بهبود باتری نسل جدید آیفون مینی برآمد. اگرچه کمپانی اپل به طور رسمی ظرفیت حافظه رم و باتری این دستگاه را اعلام ننمود، اما شایعات حاکی از آن است که اپل، وظیفه تامین انرژی این دستگاه را بر عهده یک باتری 2406 میلی آمپر ساعتی گذاشته است. گوشی هوشمند آیفون 13 مینی تا حد زیادی مشابه نسل قبل طراحی شده، اما به دلیل به کارگیری باتری بزرگتر، وزن بیشتری نیز خواهد داشت. البته اپل ادعا نموده است که ضخامت این گوشی هوشمند در حد ناچیزی از نسل قبل کمتر شده اما ممکن است کاربران این امر را احساس ننمایند!

اپل آیفون 13 مینی رسما معرفی شد

سخت افزار آیفون 13 مینی

گفتنی است که قلب تپنده کوچکترین عضو سری آیفون 13 کمپانی اپل، تراشه A15 Bionic است. اگرچه که تصور می‌شد که این گوشی هوشمند با حافظه ذخیره سازی پایه 64 گیگابایتی روانه بازار شود، اما اپل حافظه ذخیره سازی پایه این تلفن هوشمند را 128 گیگابایت در نظر گرفته و در دسترس کاربران قرار داده است.

قابلیت‌های آیفون 13 مینی

مشابه نسل قبل، آیفون مینی جدید از جک 3.5 میلیمتری صدا برخوردار نبوده و تنها یک درگاه لایتنینگ که در لبه پایینی دستگاه تعبیه شده است، وظیفه شارژ و انتقال داده را به عهده داشته و همچنین بعنوان اتصال هدفون دستگاه عمل خواهد نمود. پنل پشتی این دستگاه از جنس شیشه بوده و گواهینامه IP68 نیز تضمین کننده مقاومت آن در برابر آب و گرد و خاک خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به قابلیت قفل گشایی چهره سه‌بعدی و پشتیبانی از دو سیمکارت اشاره کرد.

قیمت آیفون و تاریخ عرضه 13 مینی

شرکت اپل ترجیح داده است که رقم خرید نسخه پایه نسل جدید آیفون مینی را افزایش نداده و همچون نسل پیشین، نسخه پایه آیفون مینی را با قیمت 699 دلار روانه بازار نماید. با اعلام اپل، این دستگاه در رنگ‌های صورتی، قرمز، مشکی، آبی و نقره ای به بازارهای جهانی راه خواهد یافت. پیش فروش رسمی آیفون 13 مینی از روز 17 سپتامبر (۳ روز دیگر) آغاز شده و تا روز 24 سپتامبر (۱۰ روز دیگر) ظرف مدت یک هفته به دست علاقه مندان و کاربران آن خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس