اپل رسما از آیفون 13 رونمایی کرد


اپل رسما از آیفون 13 رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار و طرح شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره شرکت اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 13 خود رسما رونمایی کرد. مطابق پیش‌بینی‌های قبلی خانواده جدید آی‌فون شامل 4 مدل مختلف با اسامی آی‌فون 13 مینی، آی‌فون 13، آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرومکس است. در ادامه به معرفی آی‌فون 13 و بررسی مشخصات و امکانات آن‌ها می‌پردازیم: اپل برای گوشی‌های...

پس از مدت‌ها انتظار و طرح شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف بالاخره شرکت اپل از گوشی‌های سری آی‌فون 13 خود رسما رونمایی کرد. مطابق پیش‌بینی‌های قبلی خانواده جدید آی‌فون شامل 4 مدل مختلف با اسامی آی‌فون 13 مینی، آی‌فون 13، آی‌فون 13 پرو و آی‌فون 13 پرومکس است. در ادامه به معرفی آی‌فون 13 و بررسی مشخصات و امکانات آن‌ها می‌پردازیم:

اپل برای گوشی‌های آی‌فون خود همواره از نمایشگرهای باکیفیتی بهره می‌گیرد و سری آی‌فون 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست. اپل در این گوشی از نمایشگر 6.1 اینچی سوپر رتینا XDR استفاده کرده که تغییر خاصی نسبت به مدل آیفون 12 ندارد.

این پنل دارای پوشش اولئوفوبیک بوده و از رزولوشن 2532 در 1170 پیکسلی، نسبت ابعاد 19.5:9 و تراکم پیکسلی 457ppi برخوردار است. پشتیبانی از استاندارد HDR و گلس محافظ ضد خراش سایر امکانات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

توان پردازشی آی‌فون‌های جدید اپل توسط تراشه بومی A15 Bionic تامین می‌شود. این تراشه با استفاده از معماری +5nm توسط کمپانی TSMC تولید شده است. طبق اعلام اپل این تراشه 6 هسته پردازشی دارد که 2 هسته آن پرمصرف هستند، همچنین این تراشه از 15 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده و می‌تواند تا 15.6 تریلیون عملیات را در ثانیه انجام دهد. پردازش تراشه A15 نسبت به نسل قبلی خود 50 درصد سریع‌تر شده و GPU آن نیز 30 درصد بهبود یافته است.

اپل رسما از آیفون 13 رونمایی کرد

مدل پایه آی‌فون 13 با حافظه‌داخلی 128 گیگابایتی روانه بازار می‌شود و این‌بار نیز مطابق سالیان گذشته از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی خبری نیست. فقدان این مشخصه به یک استاندارد سنتی در اسمارت‌فون‌های اپل تبدیل شده است.

در بخش نرم‌افزار نیز اپل از ورژن جدید پلتفرم موبایلی خود موسوم به iOS 15 بهره گرفته است.

انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری لیتیوم یونی غیر قابل‌تعویض توسط کاربر با ظرفیت (فعلا در حد شایعه) 3095 میلی‌آمپرساعت تامین می‌شود. بعلاوه آی‌فون 13 از فناوری‌های USB Power Delivery، شارژ بی‌سیم Qi و شارژ بی‌سیم از طریق MagSafe پشتیبانی می‌کند.

اپل رسما از آیفون 13 رونمایی کرد

دوربین همواره یکی از نقاط قوت گوشی‌های آی‌فون به‌شمار رفته است. اپل در مدل استاندارد آی‌فون 13 از پیکره‌بندی دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی بهره گرفته است. دوربین اصلی از گشودگی دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی 26 میلی‌متری و پیکسل‌هایی با اندازه 1.4 میکرون برخوردار است. دوربین فوق‌عریض نیز از لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 13 میلی‌متری استفاده می‌کند.

دوربین اصلی قادر به ضبط ویدیو‌های 4K با سرعت 60 فریم برثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ 240 فریم برثانیه است. مشخصه OIS، پشتیبانی از استاندارد HDR، قابلیت ضبط ویدیوهای تایم‌لپس، فوکوس خودکار ممتد و عکس‌برداری حین ضبط ویدیو سایر امکانات دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز از قابلیت تثبیت‌کنندگی الکترونیکی (EIS)، HDR و ضبط ویدیوهای اسلوموشن برخوردار است. دوربین جلویی از ضبط ویدیویی 4K با سرعت 60 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه امکان فیلم‌برداری 8K به دوربین‌های آیفون 13 اضافه نشد اما قابلیت‌هایی مانند فیلم‌برداری سینمایی با فوکوس خودکار پیشرفته و عکس‌برداری ماکرو حرفه‌ای با امکان تصویر برداری از فاصله 2 سانتی‌متری سوژه، حالت نایت مود برای تصویر‌برداری بهتر، روشن‌تر و با نویز کمتر در هنگام شب و همچنین اسمارت HDR برای تصحیح رنگ هوشمند و بهینه به بخش دوربین آیفون 13 پرو و رومکس اضافه شده است.

اپل رسما از آیفون 13 رونمایی کرد

مشخصه‌های بیومتریکی آی‌فون 13 شامل سیستم فیس آی‌دی سه‌بعدی است. بعلاوه دریافت گواهی حفاظتی IP68 مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب و گردوغبار را تضمین می‌کند. این‌بار نیز مطابق روال سالیان گذشته از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خبری نیست.

شایعات پیشین از احتمال عرضه آی‌فون بدون پورت یا به‌کارگیری درگاه USB-C در سری آی‌فون 13 حکایت داشتند؛ اما اپل امسال نیز کماکان از پورت لایتنینگ جهت شارژ باتری و انتقال داده بهره گرفته است. امکانات ارتباطی آی‌فون 13 شامل وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac، وای‌فای 6، شتاب‌سنج، قطب‌نما، فشارسنج و NFC است.

اپل رسما از آیفون 13 رونمایی کرد

سال گذشته شرکت اپل طی اقدامی جنجالی و به بهانه حفاظت از محیط زیست اقدام به حذف آداپتور شارژر از جعبه مدل‌های آی‌فون 12 نمود. امسال نیز اپل بر این رویکرد پافشاری نموده و کاربران آی‌فون 13 برای شارژ هندست خود بایستی از آداپتور شارژ قدیمی خود استفاده کرده یا نسبت به خریداری یک نمونه جدید به‌صورت مجزا اقدام نمایند.

آی‌فون 13 با قیمت 699 دلار عرضه خواهد شد، این مدل در رنگ‌های صورتی، قرمز، آبی، مشکی، و سفید ستاره‌ای تولید شده و در بازار موجود خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری