عمر باتری سری آیفون 13 مشخص شد؛ افزایش چشمگیر نسبت به گذشته


عمر باتری سری آیفون 13 مشخص شد؛ افزایش چشمگیر نسبت به گذشته

گجت نیوز اپل از گوشی‌های سری iPhone 13 با باتری بزرگتر رونمایی کرد. عمر باتری سری آیفون 13 علیرغم استفاده از نمایشگر با روشنایی بالا نسبت به نسل قبل بهبود چشمگیری داشته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات سری آیفون 13 در مقایسه با آیقون 12 به استفاده از باتری‌های بزرگتر در هر 4 مدل مربوط می‌شود. امسال... نوشته عمر باتری سری آیفون 13 مشخص شد؛ افزایش...

اپل از گوشی‌های سری iPhone 13 با باتری بزرگتر رونمایی کرد. عمر باتری سری آیفون ۱۳ علیرغم استفاده از نمایشگر با روشنایی بالا نسبت به نسل قبل بهبود چشمگیری داشته است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات سری آیفون ۱۳ در مقایسه با آیقون ۱۲ به استفاده از باتری‌های بزرگتر در هر ۴ مدل مربوط می‌شود. امسال آیفون ۱۳ پرو مکس با افزایش تقریبا ۲۰ درصدی در ظرفیت باتری بیشترین عمر باتری در میان گوشی‌های آیفون را به خود اختصاص داده است. ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ظرفیت باتری سری آیفون ۱۳

عمر باتری سری آیفون 13 مشخص شد؛ افزایش چشمگیر نسبت به گذشته

اپل به صورت رسمی ظرفیت باتری گوشی‌های ۲۰۲۱ خود را اعلام نکرد و اعداد زیر برگرفته از منابع معتبر هستند:

آیفون ۱۳ مینی از ۲۲۲۷ میلی‌آمپر در نسل قبل به ۲۴۰۶ میلی‌آمپر افزایش داشته است (تغییر ۱۷۹ میلی‌آمپری یا ۸ درصد افزایش).آیفون ۱۳ از ۲۸۱۵ میلی‌آمپر در نسل قبل به ۳۰۹۵ میلی‌آمپر رسیده است (تغییر ۲۸۰ میلی‌آمپری یا ۱۰ درصد افزایش).آیفون ۱۳ پرو از ۲۸۱۵ میلی‌آمپر در نسل قبل به ۳۰۹۵ میلی‌آمپر رسیده است (تغییر ۲۸۰ میلی‌آمپری یا ۱۰ درصد افزایش).آیفون ۱۳ پرو مکس از ۳۶۸۷ میلی‌آمپر به ۴۳۵۲ میلی‌آمپر افزایش داشته است (تغییر ۶۶۵ میلی‌آمپری یا ۱۸ درصد افزایش).

همانطور که مشاهده می‌کنید ظرفیت باتری iPhone 13 Pro Max تقریبا دو برابر باتری مدل مینی است؛ بنابراین باید انتظار تفاوت زیادی را در عمر باتری این دو مدل داشته باشیم. به نظر می‌رسد که افزایش ظرفیت باتری در مدل پرو مکس برای اینکه بسیاری از طرفداران اپل تصمیم بگیرند این گوشی را تهیه کنند، کافی باشد.

البته اگر خیلی از ابعاد بزرگ آیفون ۱۳ پرو مکس خوشتان نمی‌آید، افزایش ۱۰ درصدی در ظرفیت باتری مدل استاندارد آیفون‌ ۱۳ و ۱۳ پرو نیز می‌تواند جذاب باشد.

عمر باتری iPhone 13

عمر باتری سری آیفون 13 مشخص شد؛ افزایش چشمگیر نسبت به گذشته

تا به حال اپل اعلام نکرده که هیچ یک از گوشی‌های این شرکت می‌توانند با یک بار شارژ تا ۲ روز دوام بیاورند و سری آیفون ۱۳ نیز اگرچه به باتری‌های بزرگتری مجهز شده‌اند؛ اما باید هر روز آنها را شارژ کرد.

البته ضعیف‌ترین عضو آیفون ۱۳ در زمینه عمر باتری مدل مینی است؛ زیرا مدل‌های استاندارد و پرو به راحتی می‌توانند یک روز کامل شما را همراهی کنند و آیفون ۱۳ پرو مکس حتی می‌تواند بدون نیاز به شارژ مجدد تا یک روز و نیم دوام بیاورد.

میزان بهبود باتری آیفون ۱۳:آیفون ۱۳ مینی در مقایسه با آیفون ۱۲ مینی ۱.۵ ساعت عمر باتری بیشتری دارد.آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲ تا ۲.۵ ساعت عمر باتری بیشتری دارد. آیفون ۱۳ پرو در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو تا ۱.۵ ساعت بیشتر شما را همراهی خواهد کرد.آیفون ۱۳ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس می‌تواند تا ۲.۵ ساعت بیشتر شما را همراهی کند.

بله این یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین عمر باتری را در میان تمامی گوشی‌های اپل دارد. البته به محض اینکه وب‌سایت GSMArena به بررسی سری آیفون ۱۳ پرداخت، اطلاعات مربوط به عمر باتری دقیق این گوشی‌ها را به شما ارائه خواهیم داد.

سرعت شارژ

در بحث شارژ باید بگوییم که متاسفانه در جعبه این گوشی‌های رده بالا فقط یک کابل قرار گرفته است و خبری از آداپتور شارژر نیست. بنابراین باید آداپتور را جداگانه خریداری کنید. در حال حاضر سریع‌ترین شارژری که اپل به کاربران ارائه می‌دهد دارای سرعت ۲۰ وات است و از اتصال USB-C استفاده می‌کند. برای خرید این شارژر باید ۲۰ دلار هزینه کنید.

باتری هر ۴ مدل از سری آیفون ۱۳ را می‌توان با استفاده از مگ سیف به صورت بی سیم نیز شارژ کرد. سرعت شارژ در این حالت به ۱۵ وات می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام