مردم باید ثمره دانش هسته‌ای را در زندگی خود احساس کنند


مردم باید ثمره دانش هسته‌ای را در زندگی خود احساس کنند

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با تولید گوناگون فراورده‌های صلح آمیز هسته‌ای از جمله برق و رادیو داروها درکشور، مردم ثمره وجود و شکوفایی این دانش را در زندگی خود احساس کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در نشست با محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: مهمترین زیرساخت‌های توسعه کشور در عرصه تکنولوژی هسته‌ای رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: دانش، فناوری، تولید محصولات هسته‌ای نشان از رشد و توسعه جامعه دارد و در این راستا استکبار جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به دانش هسته‌ای به انواع فشارها و ترفندها متوسل می‌شود.

صفایی بوشهری با تأکید بر توجه به طراحی تولید آب با شیرین‌سازی از دریا در نیروگاه‌های اتمی در دست ساخت در این استان اضافه کرد: نیاز روزانه استان بوشهر ۴۸۵ میلیون مترمکعب آب است که اکنون نیمی از آن تأمین می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: براساس قرارداد منعقد شده با ساخت ۲ واحد نیروگاهی در بوشهر می‌توان ۲۵۰ هزار مترمکعب آب تولید کرد که این مهم در تأمین نیاز استان بوشهر نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با تاکید برتوجه نیروگاه اتمی به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به محیط پیرامونی افزود: آموزش، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرتبط به دانش هسته‌ای باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صفایی بوشهری ایجاد انجمن‌ها، پارک علم و فناوری هسته‌ای و مراکز آموزشی هسته‌ای را در بوشهر ضرورت دانست و اظهار کرد: بوشهر، قطب تولید انرژی برق هسته‌ای در کشور است و ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی در کنار نیروگاه اتمی می‌تواند در این عرصه نقش‌آفرینی کند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در دانش هسته‌ای توسعه فعالیت‌ها در این عرصه است و در این زمینه باید کودکان را از دوران دبستان با دانش هسته‌ای آشنا کرد.

وی ادامه داد: تولید محصولات نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان با نشان دانش هسته‌ای برای آشنایی آنها با فناوری هسته‌ای باید در دستور کار قرار گیرد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه برای بازدید از روند اجرای ۲ واحد نیروگاهی و دیدار با کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر به این استان سفر کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد