گیاهان مفید برای دستگاه گوارش


گیاهان مفید برای دستگاه گوارش

یک کارشناس‌ ارشد گیاهان دارویی گفت: گوارش یکی‌از دستگاه‌های حیاتی بدن انسان است که بهبود عملکرد آن نقش مستقیمی در سلامت انسان دارد.

زهرا توکلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گوارش نقش قابل توجهی در تعیین سالم یا ناسالم بودن بدن ما دارد، که نشان می‌دهد باید بیش از گذشته به آن اهمیت بدهیم.

وی افزود: در میان گیاهان دارویی که در کشور و استان ما وجود دارد، برخی برای سلامت گوارش مفید هستند.

این کارشناس عنوان کرد: از بین گیاهان دارویی از زیره برای تسکین نفخ، کاهش ناراحتی و درد معده و تخم شنبلیله به‌عنوان هضم کننده طبیعی و دفع سموم مضر از بدن استفاده می‌شود.

توکلی با اشاره به این‌که جینسینگ هندی در کاهش التهاب و تقویت ایمنی بدن تأثیر دارد، افزود: مصرف گودوچی نیز باعث بهبود عملکرد ایمنی بدن و همچنین فرآیند گوارش می‌شود.

این کارشناس‌ارشد گیاهان دارویی افزود: مصرف فلفل سیاه باعث تسهیل فرآیند گوارش و افزایش تولید آنزیم‌های گوارشی معده می‌شود، افزود: همچنین مصرف سیر نیز باعث کاهش التهاب شده و با خاصیت ضد میکروبی در درمان انواع عوارض گوارشی مفید است.

وی اضافه کرد: دانه‌های رازیانه برای تسکین گاز، نفخ و گرفتگی‌های شکم و کاهش حالت تهوع و ضد ریفلاکس معده مفید است.

این کارشناس عنوان کرد: همچنین دارچین نیز برای بهبود گوارش و جذب مواد مغذی موجود در غذاها کاربرد داشته و خاصیت آنتی باکتریال دارد.

توکلی با اشاره به این‌که زردچوبه ضد التهاب و التیام دهنده گوارش است، افزود: مچنین زنجبیل تسکین دهنده ناراحتی‌ها و دردهای گوارشی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و میخک نیز ضدعفونی کننده و قابض و ضد نفخ است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!